Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Spelen met Ruimte
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
17/07/2008
url:
http://http//www.designyourownlife.nl/ruimte
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Willemijn Sneep. Creatief concept: Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers
Art Direction / Design:
Jorn Schakenraand, Peter de Lange
Copy / Redactie:
Joris Raaijmakers
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Wauter Ketelaar, Anne Akkerman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Na de statementcampagne ‘Iedereen is designer’ in oktober 2007 laat IKEA je in drie vervolgcampagnes in 2008 ervaren hoe je zelf als designer creatief kunt zijn met inrichten. Met deze campagnes wil IKEA de trots op het merk en haar producten versterken. Daarbij geven ze internet een centrale rol in haar campagnes om interactief invulling te geven aan haar motto: Design your own life.
Omdat een beetje designer groot denkt, laat IKEA iedereen in juli 2008; Spelen met ruimte. Als je creatief kijkt ontdek je dat je eigenlijk groter woont dan je dacht. Elk huis zit namelijk vol met onbenutte ruimte. In een crossmediale campagne laat IKEA iedereen spelen met ruimte, met aan de basis de unieke IKEA dobbelstenen. Via alle media roepen we Nederlanders op om het ruimtespel te spelen en verrassende plekjes in huis te ontdekken. Heb je zo’n opbergplek gevonden? Dan biedt IKEA de producten en inspiratie om ze te benutten. Zo ga je beter voorbereid naar het woonwarenhuis.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Eerder liet IKEA alle designers op creatieve wijze schuiven met meubels (Husselen) om later in het jaar alle wensen en smaken van het gezin samen te verenigen in de woonkamer (Opknussen).
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life. Daarom zijn we met een serie crossmediale en interactieve campagnes begonnen die alle designers van Nederland aan de slag zet om hun eigen creativiteit en vernuft te gebruiken bij het inrichten.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.