Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Opknussen
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
29/09/2008
url:
http://www.designyourownlife.opknussen.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Willemijn Sneep. Creatief concept: Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Madelon Uljee
Art Direction / Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Peter de Lange
Copy / Redactie:
Madelon Uljee
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Wauter Ketelaar, Anne Akkerman, Alexandra Jongkind


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Na de statementcampagne ‘Iedereen is designer’ in oktober 2007 laat IKEA je in drie vervolgcampagnes in 2008 ervaren hoe je zelf als designer creatief kunt zijn met inrichten. Met deze campagnes wil IKEA de trots op het merk en haar producten versterken. Daarbij geven ze internet een centrale rol in haar campagnes om interactief invulling te geven aan haar motto: Design your own life.
Omdat een beetje designer het beste in een collectief werkt, inspireert IKEA consumenten in november om met het hele gezin samen de woonkamer te gaan Opknussen. Met Opknussen verenigen we alle smaken en wensen om van de woonkamer een leefkamer te maken. Heel simpel door inspiratie te scheuren uit de IKEA collectie. In een crossmediale campagne zetten we iedereen aan tot Opknussen. Online stel je een eigen knusteam samen en gaat ieder lid aan de slag. Alle creativiteit komt samen in een persoonlijke inspiratiewaaier, een branded utility die gratis wordt thuisbezorgd. Een mooi staaltje van collectieve creativiteit waarmee je verder kan gaan oriënteren bij een IKEA vestiging.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Eerder in het jaar liet IKEA alle designers schuiven met meubels (Husselen) en ruimte in huis ontdekken (Spelen met ruimte).
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life. Daarom zijn we met een serie crossmediale en interactieve campagnes begonnen die alle designers van Nederland aan de slag zet om hun eigen creativiteit en vernuft te gebruiken bij het inrichten.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.