Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
G-Star's Next Raw Reporter
Opdrachtgever:
G-Star
Bureau:
G-Star
Datum eerste publicatie:
15/12/2009
url:
http://nyfw.g-star.com/index.php?backintime=yes
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet
Innovation
Crossmedia

Credits

Concept:
G-Star
Art Direction / Design:
G-Star
Interaction Design:
G-Star
Technische realisatie:
Insert Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
G-Star is op zoek gegaan naar de beste Social Media reporters om live verslag te doen van hun show en side-events tijdens New York Fashion Week. Op de actiesite werd innovatief gebruik gemaakt van de API's van YouTube, Twitter, Facebook en Flickr waardoor mensen makkelijk mee konden doen, en zichzelf konden promoten via deze netwerken.
Tijdens de NYFW werd de G-Star.com homepage overgenomen door een tijdelijke mashup site, waar alle tweets, foto's en video's van de winnende Raw Reporters, celebs, journalisten en bloggers in de zaal live te zien waren. De G-Star runway show werd live gestreamed op de diverse sites waaronder G-star.com en Facebook.
Het innovatieve karakter van de campagne resulteerde na een succesvolle seedingcampagne in maar liefst 4.002 artikelen op blogs en nieuwssites wereldwijd.
Voor/over product of dienst
G-Star is een Nederlands Denim merk gevestigd in Amsterdam met verkooppunten in ruim 80 landen. Tweemaal per jaar showt G-Star zijn nieuwe collectie tijdens de New York Fashion Week. Belangrijkste marketingdoelstelling is op dit moment het verhogen van de merkbekendheid en het aantal verkooppunten in met name de VS, Noord- en Zuid Europa en Azië.
Doelgroep(en)
Primair (deelname):
- Creatieve jongeren in de leeftijd 18-40 jaar- Early adaptors, social media savvy
Secundair (awareness):
- Geinteresseerden in mode, denim, New York en social media


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
G-Star is op zoek gegaan naar de beste Social Media reporters om live verslag te doen van hun show en side-events tijdens New York Fashion Week. Op de actiesite werd innovatief gebruik gemaakt van de API's van YouTube, Twitter, Facebook en Flickr waardoor mensen makkelijk mee konden doen, en zichzelf konden promoten via deze netwerken.
Tijdens de NYFW werd de G-Star.com homepage overgenomen door een tijdelijke mashup site, waar alle tweets, foto's en video's van de winnende Raw Reporters, celebs, journalisten en bloggers in de zaal live te zien waren. De G-Star runway show werd live gestreamed op de diverse sites waaronder G-star.com en Facebook.
Het innovatieve karakter van de campagne resulteerde na een succesvolle seedingcampagne in maar liefst 4.002 artikelen op blogs en nieuwssites wereldwijd.
Voor/over product of dienst
G-Star is een Nederlands Denim merk gevestigd in Amsterdam met verkooppunten in ruim 80 landen. Tweemaal per jaar showt G-Star zijn nieuwe collectie tijdens de New York Fashion Week. Belangrijkste marketingdoelstelling is op dit moment het verhogen van de merkbekendheid en het aantal verkooppunten in met name de VS, Noord- en Zuid Europa en Azië.
Doelgroep(en)
Primair (deelname):
- Creatieve jongeren in de leeftijd 18-40 jaar- Early adaptors, social media savvy
Secundair (awareness):
- Geinteresseerden in mode, denim, New York en social media


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
G-Star is op zoek gegaan naar de beste Social Media reporters om live verslag te doen van hun show en side-events tijdens New York Fashion Week. Op de actiesite werd innovatief gebruik gemaakt van de API's van YouTube, Twitter, Facebook en Flickr waardoor mensen makkelijk mee konden doen, en zichzelf konden promoten via deze netwerken.
Tijdens de NYFW werd de G-Star.com homepage overgenomen door een tijdelijke mashup site, waar alle tweets, foto's en video's van de winnende Raw Reporters, celebs, journalisten en bloggers in de zaal live te zien waren. De G-Star runway show werd live gestreamed op de diverse sites waaronder G-star.com en Facebook.
Het innovatieve karakter van de campagne resulteerde na een succesvolle seedingcampagne in maar liefst 4.002 artikelen op blogs en nieuwssites wereldwijd.
Voor/over product of dienst
G-Star is een Nederlands Denim merk gevestigd in Amsterdam met verkooppunten in ruim 80 landen. Tweemaal per jaar showt G-Star zijn nieuwe collectie tijdens de New York Fashion Week. Belangrijkste marketingdoelstelling is op dit moment het verhogen van de merkbekendheid en het aantal verkooppunten in met name de VS, Noord- en Zuid Europa en Azië.
Doelgroep(en)
Primair (deelname):
- Creatieve jongeren in de leeftijd 18-40 jaar- Early adaptors, social media savvy
Secundair (awareness):
- Geinteresseerden in mode, denim, New York en social media


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
G-Star is op zoek gegaan naar de beste Social Media reporters om live verslag te doen van hun show en side-events tijdens New York Fashion Week. Op de actiesite werd innovatief gebruik gemaakt van de API's van YouTube, Twitter, Facebook en Flickr waardoor mensen makkelijk mee konden doen, en zichzelf konden promoten via deze netwerken.
Tijdens de NYFW werd de G-Star.com homepage overgenomen door een tijdelijke mashup site, waar alle tweets, foto's en video's van de winnende Raw Reporters, celebs, journalisten en bloggers in de zaal live te zien waren. De G-Star runway show werd live gestreamed op de diverse sites waaronder G-star.com en Facebook.
Het innovatieve karakter van de campagne resulteerde na een succesvolle seedingcampagne in maar liefst 4.002 artikelen op blogs en nieuwssites wereldwijd.
Voor/over product of dienst
G-Star is een Nederlands Denim merk gevestigd in Amsterdam met verkooppunten in ruim 80 landen. Tweemaal per jaar showt G-Star zijn nieuwe collectie tijdens de New York Fashion Week. Belangrijkste marketingdoelstelling is op dit moment het verhogen van de merkbekendheid en het aantal verkooppunten in met name de VS, Noord- en Zuid Europa en Azië.
Doelgroep(en)
Primair (deelname):
- Creatieve jongeren in de leeftijd 18-40 jaar- Early adaptors, social media savvy
Secundair (awareness):
- Geinteresseerden in mode, denim, New York en social media