Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wachten wordt leuk met MobielTV van KPN
Opdrachtgever:
KPN Mobiel
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
29/05/2008
url:
http://Niet meer actief.
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Willemijn Sneep. Creatief concept: Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers, Bram Tervoort, Chester de Vries, Ilona van de Laarschot, Carianne van Raak
Art Direction / Design:
Bram Tervoort, Carianne van Raak, Peter de Lange
Copy / Redactie:
Chester de Vries, Ilona van de Laarschot
Interaction Design:
80db
Technische realisatie:
80db
Account:
Jack Gnodde, Nicolien Hosang
Verantwoordelijk bij klant:
Nico Stouthart, Remco van Pernis, Ralph Thoen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het verkeer, de kassarij of een verlate afspraak, we wachten wat af. Driekwart van de Nederlanders ergert zich dagelijks aan wachtmomenten, bijna de helft weet niet wat te doen tijdens het wachten en zoekt ontspanning. Om de ontspanning van televisie te bieden tijdens het wachten, introduceren we MobielTV van KPN. Met deze nieuwe dienst kan iedereen genieten van haarscherpe TV op de mobiele telefoon. ‘Wachten wordt leuk met MobielTV van KPN’. 
Waar gewacht moet worden, laten we zien hoe wachten weer leuk wordt in een crossmediale campagne met TV, outdoor, print, PR, online advertising, narrowcasting en balkonposters in de trein.
Vanuit ‘zien is geloven’ bouwen we de campagne rondom de échte ervaring. Speciale demoteams maken wachten leuk op stations, luchthavens, evenementen en zelfs tijdens de launch van de iPhone van concurrent T-Mobile. Op Schiphol wordt wachten leuk met een leentoestel van speciale KPN Stewardessen. Online bieden we consumenten de ervaring ‘wachten wordt leuk’ met een bijzondere productdemo.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
MobielTV van KPN is een nieuwe dienst waarmee je kunt genieten van haarscherpe televisie op je mobiele telefoon. De DVB-h techniek, digitale televisie voor op je telefoon, zorgt voor een betere kwaliteit en langere batterijduur. Zo kunnen er meer mensen tegelijk kijken in vergelijking met de UMTS/HSDPA techniek.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de introductie van MobielTV van KPN omvat mannen en vrouwen in de leeftijdsgroep van 25-40 jaar.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het verkeer, de kassarij of een verlate afspraak, we wachten wat af. Driekwart van de Nederlanders ergert zich dagelijks aan wachtmomenten, bijna de helft weet niet wat te doen tijdens het wachten en zoekt ontspanning. Om de ontspanning van televisie te bieden tijdens het wachten, introduceren we MobielTV van KPN. Met deze nieuwe dienst kan iedereen genieten van haarscherpe TV op de mobiele telefoon. ‘Wachten wordt leuk met MobielTV van KPN’. 
Waar gewacht moet worden, laten we zien hoe wachten weer leuk wordt in een crossmediale campagne met TV, outdoor, print, PR, online advertising, narrowcasting en balkonposters in de trein.
Vanuit ‘zien is geloven’ bouwen we de campagne rondom de échte ervaring. Speciale demoteams maken wachten leuk op stations, luchthavens, evenementen en zelfs tijdens de launch van de iPhone van concurrent T-Mobile. Op Schiphol wordt wachten leuk met een leentoestel van speciale KPN Stewardessen. Online bieden we consumenten de ervaring ‘wachten wordt leuk’ met een bijzondere productdemo.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
MobielTV van KPN is een nieuwe dienst waarmee je kunt genieten van haarscherpe televisie op je mobiele telefoon. De DVB-h techniek, digitale televisie voor op je telefoon, zorgt voor een betere kwaliteit en langere batterijduur. Zo kunnen er meer mensen tegelijk kijken in vergelijking met de UMTS/HSDPA techniek.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de introductie van MobielTV van KPN omvat mannen en vrouwen in de leeftijdsgroep van 25-40 jaar.