Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Burendag 2008 Oranje Fonds & Douwe Egberts
Opdrachtgever:
Oranje Fonds & Douwe Egberts
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
15/05/2008
Categorie:
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Strategie: Mark Woerde, Wendeline Sassen. Creatief concept: Fleur Westerbeek, Koen Hogewoning
Art Direction / Design:
Fleur Westerbeek, Koen Hogewoning, Peter de Lange, Remco Marinus
Copy / Redactie:
Maaike Schutten
Interaction Design:
LEMZ
Account:
Patricia Snabilie
Verantwoordelijk bij klant:
Oranje Fonds: Ronald van der Giessen, Jonne Boesjes, Kitty Geertman. Douwe Egberts: Marcel Joosten en Christiaan Aarts


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Burendag werd drie jaar geleden geïnitieerd door Douwe Egberts en groeide uit tot een maatschappelijk fenomeen. Het succes deed Douwe Egberts besluiten op zoek te gaan naar een partner waarmee Burendag door kon groeien. Met een gezamenlijk doel, verbondenheid stimuleren, maar met verschillende achtergronden, ontstond een opmerkelijke samenwerking tussen het Oranje Fonds en Douwe Egberts. Daarmee waren we dit jaar in staat op drie niveaus content te creëren (landelijke, regionaal en zelfs op buurt niveau). Dit alles vanuit het thema: Kom in actie voor de buurt.
De bijdrage van Prinses Máxima was goud waard voor de non-spot deal met SBS, Marktplaats en de free publicity (1). Alle regionale omroepen konden namens het Oranje Fonds geld uitreiken aan actieve buurten met een plan doordat het Oranje Fonds 1 miljoen euro ter beschikking had gesteld (2). En op de website stond voor iedere bezoeker een buurtwens klaar (4.000 in totaal) van een van zijn buren verzameld door 10 camerateams voorafgaand aan de campagne (3). Ook in de TVC werd Nederland opgeroepen met de actieplannen. Op 20 september was het zover. 500.000 buren kwamen in actie met meer dan 11.000 initiatieven en meer dan 990 buurtorganisaties organiseerden een Open Huis.
Voor/over product of dienst
Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving en is het grootste fonds van Nederland op sociaal gebied. Jaarlijks geeft het Oranje Fonds financiële ondersteuning aan zo’n 1.500 organisaties en projecten in het hele land. 
Douwe Egberts koffie en Senseo, marktleider binnen koffie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders in hun rol als buren.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Burendag werd drie jaar geleden geïnitieerd door Douwe Egberts en groeide uit tot een maatschappelijk fenomeen. Het succes deed Douwe Egberts besluiten op zoek te gaan naar een partner waarmee Burendag door kon groeien. Met een gezamenlijk doel, verbondenheid stimuleren, maar met verschillende achtergronden, ontstond een opmerkelijke samenwerking tussen het Oranje Fonds en Douwe Egberts. Daarmee waren we dit jaar in staat op drie niveaus content te creëren (landelijke, regionaal en zelfs op buurt niveau). Dit alles vanuit het thema: Kom in actie voor de buurt.
De bijdrage van Prinses Máxima was goud waard voor de non-spot deal met SBS, Marktplaats en de free publicity (1). Alle regionale omroepen konden namens het Oranje Fonds geld uitreiken aan actieve buurten met een plan doordat het Oranje Fonds 1 miljoen euro ter beschikking had gesteld (2). En op de website stond voor iedere bezoeker een buurtwens klaar (4.000 in totaal) van een van zijn buren verzameld door 10 camerateams voorafgaand aan de campagne (3). Ook in de TVC werd Nederland opgeroepen met de actieplannen. Op 20 september was het zover. 500.000 buren kwamen in actie met meer dan 11.000 initiatieven en meer dan 990 buurtorganisaties organiseerden een Open Huis.
Voor/over product of dienst
Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving en is het grootste fonds van Nederland op sociaal gebied. Jaarlijks geeft het Oranje Fonds financiële ondersteuning aan zo’n 1.500 organisaties en projecten in het hele land. 
Douwe Egberts koffie en Senseo, marktleider binnen koffie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders in hun rol als buren.