Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg (De Friesland Zorgverzekeraar)
Opdrachtgever:
De Friesland Zorgverzekeraar
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
17/10/2008
url:
http://www.gewoongoedbezig.nl/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet
Content

Credits

Concept:
Strategie: Joost van de Loo. Creatief concept: Ilona van de Laarschot, Carianne van Raak
Art Direction / Design:
Remco Marinus, Carianne van Raak
Copy / Redactie:
Ilona van de Laarschot
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
LVB Networks, Sieger Sloot
Account:
Jack Gnodde, Mariken Bongers
Verantwoordelijk bij klant:
Saskia IJszenga, Christel Ietswaart


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Ongerustheid over ziekte en zorg wordt volksziekte nummer één in Nederland. Terwijl we nog nooit zo gezond zijn geweest als nu. Zorgverzekeraars en media spelen hierbij niet altijd een positieve rol. Mensen worden constant aangespoord om meer te bewegen, anders te eten en zich te laten checken op ziektes. Maar dit levert stress op. We kunnen al die tips niet inpassen in ons drukke leven. Daarom komt De Friesland Zorgverzekeraar met een relativerend alternatief: Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Dit geeft 'rust in kop’. Een visie die naadloos aansluit bij de interne mentaliteit van deze nuchterste zorgverzekeraar van Nederland.
Van oktober tot en met december 2008 presenteerde De Friesland Zorgverzekeraar deze nieuwe visie voor het eerst. Een crossmediale campagne gaf consumenten het compliment dat ze ‘gewoon goed bezig’ zijn. Deze case beschrijft hoe eerlijke communicatie vanuit de nuchtere ziel van het merk voor opluchting zorgt in noord Nederland en daarbuiten.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
Zorgverzekeringen van De Friesland Zorgverzekeraar.
Doelgroep(en)
Primair: Studenten, jonge gezinnen, gepensioneerden en bedrijven in Friesland en Noord Nederland (Groningen, Drenthe, Noord-Holland, Flevopolder).
Secundair: de landelijke pers en via hen het grote publiek.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ongerustheid over ziekte en zorg wordt volksziekte nummer één in Nederland. Terwijl we nog nooit zo gezond zijn geweest als nu. Zorgverzekeraars en media spelen hierbij niet altijd een positieve rol. Mensen worden constant aangespoord om meer te bewegen, anders te eten en zich te laten checken op ziektes. Maar dit levert stress op. We kunnen al die tips niet inpassen in ons drukke leven. Daarom komt De Friesland Zorgverzekeraar met een relativerend alternatief: Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Dit geeft 'rust in kop’. Een visie die naadloos aansluit bij de interne mentaliteit van deze nuchterste zorgverzekeraar van Nederland.
Van oktober tot en met december 2008 presenteerde De Friesland Zorgverzekeraar deze nieuwe visie voor het eerst. Een crossmediale campagne gaf consumenten het compliment dat ze ‘gewoon goed bezig’ zijn. Deze case beschrijft hoe eerlijke communicatie vanuit de nuchtere ziel van het merk voor opluchting zorgt in noord Nederland en daarbuiten.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
Zorgverzekeringen van De Friesland Zorgverzekeraar.
Doelgroep(en)
Primair: Studenten, jonge gezinnen, gepensioneerden en bedrijven in Friesland en Noord Nederland (Groningen, Drenthe, Noord-Holland, Flevopolder).
Secundair: de landelijke pers en via hen het grote publiek.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ongerustheid over ziekte en zorg wordt volksziekte nummer één in Nederland. Terwijl we nog nooit zo gezond zijn geweest als nu. Zorgverzekeraars en media spelen hierbij niet altijd een positieve rol. Mensen worden constant aangespoord om meer te bewegen, anders te eten en zich te laten checken op ziektes. Maar dit levert stress op. We kunnen al die tips niet inpassen in ons drukke leven. Daarom komt De Friesland Zorgverzekeraar met een relativerend alternatief: Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Dit geeft 'rust in kop’. Een visie die naadloos aansluit bij de interne mentaliteit van deze nuchterste zorgverzekeraar van Nederland.
Van oktober tot en met december 2008 presenteerde De Friesland Zorgverzekeraar deze nieuwe visie voor het eerst. Een crossmediale campagne gaf consumenten het compliment dat ze ‘gewoon goed bezig’ zijn. Deze case beschrijft hoe eerlijke communicatie vanuit de nuchtere ziel van het merk voor opluchting zorgt in noord Nederland en daarbuiten.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
Zorgverzekeringen van De Friesland Zorgverzekeraar.
Doelgroep(en)
Primair: Studenten, jonge gezinnen, gepensioneerden en bedrijven in Friesland en Noord Nederland (Groningen, Drenthe, Noord-Holland, Flevopolder).
Secundair: de landelijke pers en via hen het grote publiek.