Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Krasloten Gouden 7 verandert je leven
Opdrachtgever:
De Lotto / Krasloten
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.gouden7.nl (niet meer live)
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Joost van de Loo, Wendeline Sassen. Creatief Concept: Bram Tervoort, Chester de Vries.
Art Direction / Design:
Remco Marinus, Bram Tervoort
Copy / Redactie:
Remco Marinus, Chester de Vries
Interaction Design:
Monkai
Technische realisatie:
25 FPS, Tim Oliehoek, Monique Wichard
Account:
Jack Gnodde
Verantwoordelijk bij klant:
Martine Batenburg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
74% van de Nederlanders wil graag de dagelijkse sleur doorbreken, maar weet niet hoe. We hebben weinig avontuurlijke ideeën, zelfs al winnen we een miljoen.
Daarom komt Krasloten met Gouden 7, waarbij krassers niet alleen kans maken op de hoogste krasprijs ooit (777.777 Euro), maar ook verzeild kunnen raken in situaties die hun leven, voor even, compleet op z’n kop zetten.
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Voor/over product of dienst
Gouden 7, een nieuw 10 euro lot van Krasloten.
Doelgroep(en)
De nieuwe doelgroep bestaat uit de Opwaarts Mobielen, een doelgroepsegment uit het mentality model van onderzoeksbureau Motivaction. Je kunt ze het beste omschrijven als carrièregerichte individualisten, met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie en risico. Ze willen alles onder controle hebben en plannen hun agenda tot op de minuut. Daardoor hebben ze toch een vrij voorspelbaar leven, ondanks hun grote behoefte aan spanning.
De bestaande spelersgroep moet positief geraakt worden door de communicatie, ook al is deze niet speciaal op hen gericht. Huidige Kraslotenspelers komen met name uit de groepen ‘Moderne Burgerij’ en ‘Gemaksgeoriënteerden’. De Moderne Burgers zijn relatief materialistisch en statusgevoelig maar conservatiever en minder ambitieus dan de Opwaarts Mobielen. Ze zijn meer gericht op consumptie en vermaak, dan op carrière en vooruitgang, Gemaksgeoriënteerden willen vooral onbezorgd, plezierig en comfortabel leven. Ze dromen van makkelijk verkregen materiële rijkdom, en leven ondertussen impulsief en gericht op vermaak.