Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Coca-Cola Sing-A-Long
Opdrachtgever:
Coca-Cola Nederland
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
12/12/2008
Categorie:
Mobile
Media-Inzet

Credits

Concept:
Strategie: Mark Woerde, Wendeline Sassen. Creatief Concept: Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers
Art Direction / Design:
Jorn Schakenraad
Copy / Redactie:
Joris Raaijmakers
Interaction Design:
LEMZ
Account:
Herman van Tilburg
Verantwoordelijk bij klant:
Michel Palmen, Marte van Esser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Om het partnerschap tussen Coca-Cola en 3FM Serious Request onder de aandacht te brengen bedenken we een bijzondere donatieactie. Zangeres Dennis ontwikkelt een kerstsingle waarop heel Nederland kan meezingen door te bellen met 0909-8668. Meezingen betekent direct 1,30 euro doneren. Het vernuft; alle stemmen worden verwerkt in de officiële single, en wie wil dat nou niet. Het is geen talentenwedstrijd, maar een donatieactie die op een unieke manier gebruik maakt van de huidige technologie. Iedereen heeft een telefoon in zijn broekzak en wij maken daar een microfoon van. Met Band-Aid deden in 1984 veertig artiesten mee, nu kan voor het eerst ter wereld heel Nederland meezingen voor het goede doel. Voor de start van 3FM Serious Request krijgt Giel Beelen de primeur. Via PR, non-spot promo’s, radio commercials en banners roepen we Nederland op. Door actieve posting wordt o.a. Ali B endorser op zijn YouTube channel. Op de actiesite kan iedereen zijn persoonlijke versie afluisteren en doorsturen. Bij de Coca-Cola Kersttruck kan men LIVE meezingen met Dennis en 4-pack limited edition kerstflesjes kopen. Op 24 december wordt een ‘gouden plaat’ en de opbrengst van 110.000 euro aangeboden in het Glazen Huis te Breda.Bekijk de casefilm voor het complete verhaal
Voor/over product of dienst
Coca-Cola is ’s werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken en brengt in Nederland 13 merken op de markt. Kerst en Coca-Cola zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 75 jaar geleden gaf zij vorm aan de hedendaagse Kerstman.Coca-Cola is partner van 3FM Serious Request en steunt dit vanuit haar brede maatschappelijke betrokkenheid. Dit jaar is de bijzondere inzamelingsactie voor de vijfde editie van 3FM Serious Request. Drie dj’s zamelen zonder te eten, gedurende zes dagen geld in voor vluchtelingen in de hele wereld. De actie wordt gedaan vanuit het Glazen Huis dat dit jaar op de Grote Markt in Breda staat.
Doelgroep(en)
Heel Nederland


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om het partnerschap tussen Coca-Cola en 3FM Serious Request onder de aandacht te brengen bedenken we een bijzondere donatieactie. Zangeres Dennis ontwikkelt een kerstsingle waarop heel Nederland kan meezingen door te bellen met 0909-8668. Meezingen betekent direct 1,30 euro doneren. Het vernuft; alle stemmen worden verwerkt in de officiële single, en wie wil dat nou niet. Het is geen talentenwedstrijd, maar een donatieactie die op een unieke manier gebruik maakt van de huidige technologie. Iedereen heeft een telefoon in zijn broekzak en wij maken daar een microfoon van. Met Band-Aid deden in 1984 veertig artiesten mee, nu kan voor het eerst ter wereld heel Nederland meezingen voor het goede doel. Voor de start van 3FM Serious Request krijgt Giel Beelen de primeur. Via PR, non-spot promo’s, radio commercials en banners roepen we Nederland op. Door actieve posting wordt o.a. Ali B endorser op zijn YouTube channel. Op de actiesite kan iedereen zijn persoonlijke versie afluisteren en doorsturen. Bij de Coca-Cola Kersttruck kan men LIVE meezingen met Dennis en 4-pack limited edition kerstflesjes kopen. Op 24 december wordt een ‘gouden plaat’ en de opbrengst van 110.000 euro aangeboden in het Glazen Huis te Breda.Bekijk de casefilm voor het complete verhaal
Voor/over product of dienst
Coca-Cola is ’s werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken en brengt in Nederland 13 merken op de markt. Kerst en Coca-Cola zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 75 jaar geleden gaf zij vorm aan de hedendaagse Kerstman.Coca-Cola is partner van 3FM Serious Request en steunt dit vanuit haar brede maatschappelijke betrokkenheid. Dit jaar is de bijzondere inzamelingsactie voor de vijfde editie van 3FM Serious Request. Drie dj’s zamelen zonder te eten, gedurende zes dagen geld in voor vluchtelingen in de hele wereld. De actie wordt gedaan vanuit het Glazen Huis dat dit jaar op de Grote Markt in Breda staat.
Doelgroep(en)
Heel Nederland