Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
3 Dimensionale werving
Opdrachtgever:
InterAccess
Bureau:
Hottraffic
Datum eerste publicatie:
08/09/2008
url:
http://demo.hottraffic.nl/spinawards/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Marcel Vogels
Art Direction / Design:
Frans Mettes
Interaction Design:
Frans Mettes
Technische realisatie:
Gijs van Eysden
Account:
Tim Koekkoek
Verantwoordelijk bij klant:
Suzanne Dirken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In september 2008 heeft Hottraffic automatiseerder Inter Access ondersteund bij de realisatie van een nieuwe online wervings campagne. 
Destijds was sprake van een zeer krappe arbeidsmarkt, specifiek voor ICT’ers. Uitdaging was om als relatief onbekende werkgever onderscheidend te zijn ten opzichte van grotere, reeds gevestigde ICT bedrijven. 
Opvallend was dat meeste ICT bedrijven allen gebruik maakten van vergelijkbare en traditionele wervingskanalen en specifiek gericht op "actief werkzoekenden". 
Aan Hottraffic de uitdaging Inter Access bij te staan met een verfrissende en innovatieve manier van werven.
Voor/over product of dienst
De Inter Access campagne brengt een groot aantal nieuwe technieken samen:
Het 3d-canvas: Traditioneel ogende banner, echter niet gebonden aan het gebruikelijke tweedimensionale vlak. Bestaat uit een 3d-omgeving waarin de gebruiker met zijn of haar muis de verschillende elementen van de banner vrij kan bewegen. Omdat de banner automatisch op de richting en snelheid van de muis reageert, wordt op speelse en subtiele wijze een hoge attentiewaarde bereikt. 
XML-technologie:  

De inhoud van de banner is niet langer gebonden aan één URL, maar de individuele vacatures verwijzen elk naar een eigen landingspagina. Hierdoor zijn clicks per individuele vacature meetbaar.
De inhoud van de banner werd per specifieke omgeving real-time geoptimaliseerd op basis van het klikgedrag/feitelijke conversie van de doelgroep. Hierdoor heeft de banner per individuele plaatsing altijd de juiste inhoud en kunnen minder renderende vacatures automatisch vervangen worden door beter renderende. 

Meetbaarheid: De XML-technologie stelt de banner in staat real-time informatie terug te sturen over het gedrag van de gebruiker. Hierdoor zijn volgende zaken inzichtelijk:

Clicks 3d banner;
Average brandexposure time per omgeving
Interactieduur met de 3d banner;
Vertoningen per vacature;
Click-ratio per vacature;
Directe conversie van de 3d banner;
Indirecte conversie van de 3d banner;  (de banner is wel vertoond, resulteerde niet in een click, maar wel in een conversie.)
Doelgroep(en)
ICT professionals (Oracle, Microsoft, SAP consultants) met minimaal vijf jaar werkervaring op ICT-gebied.