Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Merkactivatiepoeder van JEUK
Opdrachtgever:
JEUK
Bureau:
JEUK
Datum eerste publicatie:
11/12/2008
url:
http://jeuk.nu
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Arno de Jong & Kasper van Delft
Art Direction / Design:
Kasper van Delft
Copy / Redactie:
Arno de Jong
Interaction Design:
Koen van Esterik


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Begin je nietsvermoedend aan je werkdag, vind je ineens een zakje poeder met onbekende inhoud in de post. Bedoeld om de ontvanger een onweerstaanbare prikkel mee te geven. Probeer zo’n zakje maar eens te negeren. En al heb je de prikkel overwonnen door op jeuk.nu te kijken wat er in zit, dan komt de volgende prikkel alweer om de hoek kijken. Want welke collega loopt er rond met een zakje jeukpoeder? Of stinkpoeder? Of niespoeder? Of een van de andere acht poeders…
En niet geheel onbelangrijk; er kwamen meer (unieke) bezoekers op de website dan er zakjes werden verstuurd.
Voor/over product of dienst
JEUK is de missie van conceptueel creatief team Kasper van Delft en Arno de Jong. Een jong en dus onbekend merk in de creatieve dienstverlening. JEUK is geen reclamebureau en onderscheidt zich daarvan door zich niet te beperken tot reclameconcepten alleen. Interactie in de breedste zin van het woord. Denk hierbij aan productontwikkeling, ruimtelijke vormgeving, design, kleding, evenementen etc. De rode draad is het consequent denken en werken vanuit hun missie.
Doelgroep(en)
Primair:
JEUK richt zich op de beste mensen uit het vak: Communicatieprofessionals bij bureaus en bedrijven die de afgelopen jaren hebben aangetoond de rol van creativiteit zeer serieus te nemen. (Mannen en vrouwen, 20-60 jaar, werkzaam in Nederland en België)
Dit is een lastige doelgroep en vooral zeer kritisch. Voordeel is wel, dat ze nieuwsgierig van aard zijn, bovengemiddeld openstaan voor (reclame)uitingen en ideeën en altijd op zoek naar inspiratie.
Secundair:
Opdrachtgevers die het belang van creativiteit het liefst als stimulerende impuls zien voor hun product of dienst.