Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rijksmuseum For the Love of God
Opdrachtgever:
Rijksmuseum
Bureau:
Skipintro
Datum eerste publicatie:
01/11/2008
url:
http://www.fortheloveofgod.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Hans van Dijk, Maarten Kleinsma
Art Direction / Design:
Maarten Kleinsma
Copy / Redactie:
Hans van Dijk
Technische realisatie:
Mels le Noble, Roland Muller, Edwin Nollen
Account:
Mike Poortvliet
Verantwoordelijk bij klant:
Gerdy van Bellen, Jan Willem Sieburgh


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het Rijksmuseum stelde het duurste kunstwerk ooit tentoon: For the Love of God, de met 8601 diamanten bezette schedel van Damien Hirst. Dat is niet helemaal toevallig ook het meest besproken kunstwerk ooit. Met die gedachte werd een website gemaakt met een universum aan meningen over For the Love of God.
Bezoekers van het Rijksmuseum konden in een pasfotohokje hun mening op video opnemen. Die video werd - dit voor de videotechnisch onderlegden - volautomatisch ge-"chromakey"-ed en online gezet.
Voor/over product of dienst
Tentoonstelling van For the Love of God, de met diamanten bezette schedel van Damien Hirst in het Rijksmuseum.
Doelgroep(en)
Iedereen