Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Letter
Opdrachtgever:
NOvAA
Bureau:
ARA
Datum eerste publicatie:
01/09/2008
url:
http://www.theletter.nl/spinawards login: inzending@ara.nl / password: NGH8SL
Categorie:
Design
Game

Credits

Concept:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Stephanie van der Meer, ted Frank, Frank van Venrooij
Art Direction / Design:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Mark Welbedacht, Rob Jacobs
Copy / Redactie:
Frank van Venrooij
Interaction Design:
Stephanie van der Meer
Technische realisatie:
ARA, Merge Media
Account:
Mike Demelinne, Judith van der Velde, Bianca Zuidgeest
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Lieverse, Sanne van der Schee, Willemijn Bosma


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De opdracht van NOvAA is een positief beeld neerzetten van het vak accountant en daarmee de keuze voor vervolgopleidingen (geschikt voor accountancy) te beïnvloeden.
Voor/over product of dienst
Als je het hebt over accountants denken de meeste mensen aan de registeraccountant, de man of vrouw die de boeken controleert bij grote bedrijven. De AA-Accountant is waarschijnlijk wat minder bekend. Deze accountant richt zich met name op het mkb. Hij of zij staat ondernemers bij met (het opzetten van een goede) administratie, maar is daarnaast ook de belangrijkste adviseur van de ondernemer. De campagne werd gemaakt in opdracht van de Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten (NOvAA). Deze organisatie is bij wet ingesteld als beroepsorganisatie voor AA-Accountants. De NOvAA heeft als taak een goede beroepsuitoefening te bevorderen en het publieke belang van het beroep AA-Accountant te behartigen.
Doelgroep(en)
De doelgroep (hbo’ers in financieel economische richting) is moeilijk bereikbaar. Zij laat zich niet ‘foppen’ door reclame, en wil serieus genomen worden. De vooroordelen tegen accountancy zijn groot: het werk is saai, het voornamelijk werken met cijfers in een kantoor. De doelstelling van de campagne is om dat beeld te doorbreken, het aan te laten sluiten bij de werkelijkheid, en uiteindelijk ook op de longlist van voorkeurberoepen te komen bij jongeren.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
De opdracht van NOvAA is een positief beeld neerzetten van het vak accountant en daarmee de keuze voor vervolgopleidingen (geschikt voor accountancy) te beïnvloeden.
Voor/over product of dienst
Als je het hebt over accountants denken de meeste mensen aan de registeraccountant, de man of vrouw die de boeken controleert bij grote bedrijven. De AA-Accountant is waarschijnlijk wat minder bekend. Deze accountant richt zich met name op het mkb. Hij of zij staat ondernemers bij met (het opzetten van een goede) administratie, maar is daarnaast ook de belangrijkste adviseur van de ondernemer. De campagne werd gemaakt in opdracht van de Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten (NOvAA). Deze organisatie is bij wet ingesteld als beroepsorganisatie voor AA-Accountants. De NOvAA heeft als taak een goede beroepsuitoefening te bevorderen en het publieke belang van het beroep AA-Accountant te behartigen.
Doelgroep(en)
De doelgroep (hbo’ers in financieel economische richting) is moeilijk bereikbaar. Zij laat zich niet ‘foppen’ door reclame, en wil serieus genomen worden. De vooroordelen tegen accountancy zijn groot: het werk is saai, het voornamelijk werken met cijfers in een kantoor. De doelstelling van de campagne is om dat beeld te doorbreken, het aan te laten sluiten bij de werkelijkheid, en uiteindelijk ook op de longlist van voorkeurberoepen te komen bij jongeren.