Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Enter the creative world
Opdrachtgever:
Grafisch Lyceum Rotterdam
Bureau:
ARA
Datum eerste publicatie:
01/11/2008
url:
http://www.glr.nl
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Helmut Vleugels, Gezina Vrielink, Barbara Nijboer, Jan-Dick Beijersbergen, Stephanie van der Meer
Art Direction / Design:
Jan-Dick Beijersbergen, Rob Jacobs, Debby van der Kroft
Copy / Redactie:
Helmut Vleugels, Nathalie Loor
Interaction Design:
Stephanie van der Meer
Technische realisatie:
Merge Media, Code-b
Account:
Niek Boogaard, Karina van Damme
Verantwoordelijk bij klant:
Rob Hoogstraten, Robert van der Lek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De invulling en de organisatie van de communicatie van het Grafisch Lyceum Rotterdam werd door henzelf niet als optimaal ervaren. Met name door de vele verschijningsvormen (logogebruik, brochures, e.d.) en het feit dat ten aanzien van de huis- en communicatiestijl weinig tot niets was vastgelegd.
Na een merkensessie heeft ARA de kernwaarden, missie en visie van het GLR opnieuw gedefinieerd, inclusief het voice-concept. Vervolgens is ARA aan de slag gegaan met een overkoepelend communicatieconcept. Dat heeft geleid tot een nieuwe huisstijl inclusief redesign van het logo. Naast de site www.glr.nl produceerde ARA ook brochures, opendag-posters, wervingsadvertenties, stand, signing en briefpapier en toebehoren.
Voor/over product of dienst
Het Grafisch Lyceum Rotterdam (GLR) is een toonaangevend opleidingsinstituut met meer dan 40 verschillende opleidingen en studierichtingen voor de wereld van media, design en technologie. Op MBO en VMBO niveau.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep wordt gevormd door de (toekomstige) MBO studenten van het Grafisch Lyceum Rotterdam. Scholieren tussen de 15 en 16 jaar.
De belangrijkste secundaire doelgroep zijn de ouders van deze jongeren. Daarnaast zijn er bedrijven, decanen en personeel van het GLR.