Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hij / zij heeft je nodig
Opdrachtgever:
Politie Amsterdam-Amstelland
Bureau:
ARA
Datum eerste publicatie:
06/06/2008
url:
http://www.politiewerk.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Frank van Venrooij, Jaap Toorenaar, Stephanie van der Meer
Art Direction / Design:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Debby van der Kroft
Copy / Redactie:
Frank van Venrooij
Interaction Design:
Stephanie van der Meer
Technische realisatie:
ARA, DMA internet Services, Russ Multimedia
Account:
Mike Demelinne, Audrey van Reijswoud
Verantwoordelijk bij klant:
Magdelene Masmeijer, Jacqueline Makbouli


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Deze wervingscampagne voor het politiekorps Amsterdam-Amstelland wil mensen aansporen agent te worden in de regio Amsterdam-Amstelland. De campagne speelt in op de maatschappelijke betrokkenheid van mensen. Dit gebeurt door burgers uit de regio op te voeren die de politie nodig hebben. De geportretteerde mensen zijn echt en hun verhalen zijn authentiek. Deze verhalen komen terug in een breed scala aan middelen. Alle uitingen verwijzen naar de wervingssite, waar de verhalen uitgediept worden met achtergronden bij de onderhavige problematiek en informatie over het politiewerk. Zo worden bezoekers van de site naar concrete vacatures geleid.
Voor/over product of dienst
Politie Amsterdam-Amstelland. Het korps beschouwt veiligheid en leefbaarheid als haar core business. In haar bedrijfsvoering wordt zoveel mogelijk capaciteit ingezet op deze aandachtsvelden.
Doelgroep(en)
Jongeren, in het bijzonder van niet-Nederlandse herkomst, woonachtig in en rond de regio Amsterdam-Amstelland met een vmbo-, havo- of mbo-4 opleiding. Secundair hoogopgeleiden, zij-instromers en burgers zonder politieachtergrond.