Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Take Care Now! - Vanity
Opdrachtgever:
Agis Zorgverzekeringen
Bureau:
Downtown Actiemarketing
Datum eerste publicatie:
17/11/2008
url:
http://www.go-downtown.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Art Direction / Design:
Basthios Vloemans
Copy / Redactie:
Ed Langermans
Interaction Design:
Downtown Actiemarketing
Technische realisatie:
Beemway Europe
Account:
Elwira Stuur (AD) / Colette Schaap (PM) / Helene Hoogeboom (CSD)
Verantwoordelijk bij klant:
Bernadette Wiersema / Dimphy van Heusden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Jongeren beschouwen een zorgverzekering als bijzaak. Toch storten zorgverzekeraars zich met veel geweld op deze doelgroep. Hoe kun je als TakeCareNow! dan met een bescheiden budget het verschil maken? Met Vanity is geanticipeerd op de enorme hoeveelheid aan internetsites waar jongeren zonder enige gene of enig besef van kwetsbaarheid hun hart uitstorten. Dat gegeven, het willekeurig je hart uitstorten, vormt de kern van het campagne idee.
Online speelde het grootste gedeelte van de campagne zich af op Hyves.nl, waar fictieve maar voor jongeren reële vragen van medische, psychologische of seksuele aard door Vanity – een opvallende, blonde dame die op het eerste gezicht niet heel intelligent overkomt en dat vermoeden graag bevestigt – op heel eigen, onzinnige wijze werden beantwoord. Wie zelf een vraag wilde stellen, kwam terecht op de speciale TakeCareNow! actiepagina binnen Hyves. Op deze pagina werden zij geconfronteerd met het inzicht hoe vreemd het eigenlijk is om allerlei intimiteiten zomaar online te delen en dat een serieuze benadering van een probleem of vraag de enige manier is om een relevante oplossing of antwoord te krijgen. De kortste weg naar dat antwoord is een Take Care Now! zorgverzekering.
Een harde call to action (maak kans op een smartphone bij een offerteaanvraag of direct afsluiten van een verzekering) deed het functionele werk, tal van gadgets en innovatieve dynamische krabbels werden ingezet om vrienden mee te plezieren en… te activeren. Het bleek een succesvolle formule.
  Zie ook het filmpje: http://www.go-downtown.nl/
Voor/over product of dienst
TakeCareNow! (TCN) is de internetverzekeraar voor jonge volwassenen. TCN is scherp geprijsd, biedt kwalitatief hoogwaardige zorg, werkt snel en gemakkelijk en is volledig online. Je kunt dus overal en altijd bij je verzekeringsgegevens zoals declaraties. En: je kunt altijd gebruikmaken van  extra diensten zoals een internet dokter, een online fysiotherapie, online psycholoog en online diëtiste.
Doelgroep(en)
Primair: Jongeren 18 t/m 30 jaar die nog niet bij Agis/TCN zijn verzekerd. Daarbij richten we ons op iedereen in de leeftijdscategorie. Dus zowel WO/HBO als MBO. Studerend, werkend, werkzoekend, van hoog opgeleid tot laag, thuiswonend en zelfstandig. Letterlijk jongeren in het algemeen dus, voor wie gemak heel belangrijk is.
Collectiviteiten: de collectiviteiten waarvan het merendeel van de leden/werknemers valt in de leeftijdsgroep 18 t/m 30 jaar. En: jongeren 18 t/m 30 jaar die aangesloten zijn bij een organisatie waarmee een collectiviteit is gesloten.
Secundair: Ouders van jongeren tussen de 18 en 30 jaar. Omdat in elk studentenpanel duidelijk naar voren komt dat jongeren de voorkeur voor een zorgverzekering bepalen en ouders 9 van de 10 keer de zorgverzekering voor hun zoon of dochter afsluiten en de premie betalen.