Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Trac Challenge 2
Opdrachtgever:
Vredestein
Bureau:
Little Chicken Game Company
Datum eerste publicatie:
05/09/2008
url:
http://www.tracchallenge2.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Bandi Vaczi, Thomas Mittendorff, Michiel Sala, Tomas Sala
Art Direction / Design:
Yannis Bolman, Krijn Hakkert, Tomas Sala, Linda Kole
Copy / Redactie:
Charlotte Naezer
Interaction Design:
Senne de Jong, Tom van de Wielen
Technische realisatie:
Senne de Jong, Tom van de Wielen
Account:
Michiel Sala
Verantwoordelijk bij klant:
Bandi Vaczi, Thomas Mittendorff


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Trac Challenge 2 is het vervolg op één van de langstlopende advergames in Nederland.  Trac Challenge  heeft na drie jaar haar taak volbracht. Het vervolg diende nog meer gameplay te bevatten meerdere doelgroepen aan te spreken en minimaal het succes van zijn voorganger te evenaren. Het resultaat is een online raceplatform waarbij gebruikers een eigen track kunnen creëren. De spelers  kunnen gebruik maken van verschillende voertuigen.
Het unieke aan deze game is dat niet alleen potentiële Vredestein rijders door Trac Challenge 2 te gebruiken, bezig zijn met het merk, maar ook bedrijven/merken onderling gaan de strijd aan.
Trac Challenge 2 is een marketingplatform waarmee merken zelf campagnes kunnen plannen, uitvoeren, meten en opvolgen. Bedrijven strijden voor de titel van het sterkste merk van Nederland. Bedrijven kunnen hun eigen track samenstellen via de trackbuilder waarbij zij invloed hebben op alle visuele elementen in de game en hiermee een eigen game kunnen bouwen. Tevens kunnen zij de game inclusief campagnetool in hun eigen website plaatsen.  Het bedrijf met de meest populaire game, mag zichzelf het sterkste merk van Nederland noemen.  Vredestein heeft een platform gecreëerd voor  andere merken met de mogelijkheid om zelf ook de eerste stappen in de wereld van advergaming te zetten.
Voor/over product of dienst
Vredestein Banden B.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt hoogwaardige banden voor personenauto’s, bestel­wagens, fietsen en voor agrarische en industriële toepassingen. De vestigingen in zestien Europese landen en de USA verkopen jaarlijks ruim zeven miljoen banden. De omzet, ruim € 400 miljoen, wordt voor 85 procent buiten Nederland gerealiseerd. Door samenwerkingscontracten met partners in Maleisië, Indonesië, India en Thailand heeft Vredestein vaste voet in het Verre Oosten.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep B-2-B, secundair de consument/klant van de merken. Voor de consument geldt man/vrouw 18+.