Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Slimste Belegger
Opdrachtgever:
ABN AMRO Markets
Bureau:
Clockwork
Datum eerste publicatie:
09/04/2008
url:
http://www.clockwork.nl/jaarprijzen2008
Categorie:
Crossmedia
Online Campagne

Credits

Concept:
Roderic Mul, Didier Dezanet, Wilfred den Hertog, Charles van der Schot, Gerben de Zeeuw
Art Direction / Design:
Roderic Mul, Didier Dezanet, Hylke van Maaren, Remko Bor, Sabine Ball
Copy / Redactie:
Tycho Fokkema, Wilfred den Hertog, Hannah de Groot
Interaction Design:
Rick Le Roy
Technische realisatie:
Niek Schroten, Rutger Smit, Bernard van Middendorp, Christiaan Asmussen, Dennis Wolzak
Account:
Gerben de Zeeuw, Eva Groen, Mattijn Wijnhout
Verantwoordelijk bij klant:
Martin ter Braak


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Als je een goed product hebt, overtuig je je doelgroep beter door ze dat te laten ervaren dan door het te vertellen. Daarom heeft Clockwork voor ABN AMRO Markets het online beleggingstoernooi 'De Slimste Belegger' georganiseerd, waarin beleggers konden ervaren wat de unieke eigenschappen van het beleggingsproduct ABN AMRO Turbo's zijn.Het campagnebeeld was een GEZOCHT-poster, waarin slimme beleggers werden opgeroepen om zich in te schrijven voor het toernooi. De uitgeloofde beloning van 25.000 euro voor de slimste belegger vormde een mooie aanmoediging om in te schrijven, maar leverde bovendien de nodige buzz op.Een online presentatie vindt u op: http://www.clockwork.nl/jaarprijzen2008/
Voor/over product of dienst
Een belegger koopt een Turbo als hij een koersbeweging verwacht en daarbij een hoog rendement wil realiseren. Met een Turbo ontvangt hij namelijk de volledige stijging of daling van een onderliggende waarde, terwijl hij slechts een fractie van de waarde investeert.
Als de belegger een stijging van de onderliggende waarde verwacht dan koopt hij een Turbo Long. Bij een verwachte daling koopt hij een Turbo Short. Turbo’s zijn met name geschikt voor ervaren beleggers. Er zijn Turbo’s op veel verschillende onderliggende waarden, variërend van indices, aandelen, grondstoffen en valuta tot en met obligaties.
Doelgroep(en)
leeftijd 25-65 jaar
inkomen > 34.000 euro
interesse in beleggen


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Als je een goed product hebt, overtuig je je doelgroep beter door ze dat te laten ervaren dan door het te vertellen. Daarom heeft Clockwork voor ABN AMRO Markets het online beleggingstoernooi 'De Slimste Belegger' georganiseerd, waarin beleggers konden ervaren wat de unieke eigenschappen van het beleggingsproduct ABN AMRO Turbo's zijn.Het campagnebeeld was een GEZOCHT-poster, waarin slimme beleggers werden opgeroepen om zich in te schrijven voor het toernooi. De uitgeloofde beloning van 25.000 euro voor de slimste belegger vormde een mooie aanmoediging om in te schrijven, maar leverde bovendien de nodige buzz op.Een online presentatie vindt u op: http://www.clockwork.nl/jaarprijzen2008/
Voor/over product of dienst
Een belegger koopt een Turbo als hij een koersbeweging verwacht en daarbij een hoog rendement wil realiseren. Met een Turbo ontvangt hij namelijk de volledige stijging of daling van een onderliggende waarde, terwijl hij slechts een fractie van de waarde investeert.
Als de belegger een stijging van de onderliggende waarde verwacht dan koopt hij een Turbo Long. Bij een verwachte daling koopt hij een Turbo Short. Turbo’s zijn met name geschikt voor ervaren beleggers. Er zijn Turbo’s op veel verschillende onderliggende waarden, variërend van indices, aandelen, grondstoffen en valuta tot en met obligaties.
Doelgroep(en)
leeftijd 25-65 jaar
inkomen > 34.000 euro
interesse in beleggen