Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kerstcampagne 2008
Opdrachtgever:
Rhinofly
Bureau:
Rhinofly
Datum eerste publicatie:
18/12/2008
url:
http://showcase.rhinofly.nl/kerstactie
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Ronald van Schaik
Art Direction / Design:
Marcus Driessen, Ronald van Schaik
Interaction Design:
Roland Lamers, Linda Vermeer
Technische realisatie:
Bertram Vlaanderen, Johan Haneveld
Account:
Bas Gezelle
Verantwoordelijk bij klant:
Ronald van Schaik


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Rhinofly bedenkt elk jaar een ludieke kerstactie. Zo wensen we op een unieke manier onze relaties, vrienden en kennissen een fijne kerst. Dit jaar besloten we iedereen te verrassen met een 3D kerstkaart op je scherm. We sturen 150 webcams en een geheimzinnig bericht de wereld in. Na een paar dagen krijgen al onze relaties een emailing om de site te bezoeken.
Op de actiesite werd de bezoeker via gepersonaliseerde video door de kerstman hartelijk verwelkomt. Via een dialoog met de gebruiker werd “spelenderwijs” de webcam aangesloten en een instructie voor de augmented reality-omgeving gegeven.
Door de kerstkaart voor de webcam te houden verscheen de kijkdoos met onze 3D-kerstgroet op het scherm. De kerstgroet bestond uit een 3D-omgeving met daarin onze bekende spreekkamer, de blokhut, in een winters landschap compleet met de kerstman, de kerstvrouw, een sneeuwpop en gezellig knapperend vuur. Als de gebruiker de kerstkaart voor de webcam ronddraait, draait hij/zij door de virtuele 3D-wereld en ziet aan de achterkant van de blokhut alle medewerkers van Rhinofly staan.
Voor/over product of dienst
Rhinofly is het online bureau voor creatief en doordacht werk. Gevestigd in Utrecht met 40 werknemers. Wij zijn gespecialiseerd op het gebied van online arbeidsmarktcommunicatie en digitale marketing. Wij verzorgen het bedenken van de communicatieoplossing tot en met het bouwen van de benodigde webapplicatie. Met een heldere aanpak worden alle disciplines van sitestrategie, concept, bouw, implementatie en testfase doorlopen.
 
Vraag ons gerust naar Het Onmogelijke, we hebben voor hetere vuren gestaan.
Doelgroep(en)
Relaties, vrienden, kennissen en familieleden