Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Introductie Saab 9-3 TTiD
Opdrachtgever:
Saab Nederland
Bureau:
Rhinofly i.s.m. Doorn en Roos
Datum eerste publicatie:
01/02/2008
url:
http://showcase.rhinofly.nl/saab
Categorie:
Website
Crossmedia

Credits

Concept:
Jeroen Ritsema (Doorn en Roos)
Art Direction / Design:
Michiel van Schooten, Nils Tideman (Doorn en Roos)
Interaction Design:
Ronald van Schaik, Linda Vermeer, Roland Lamers (Rhinofly)
Technische realisatie:
Bertram Vlaanderen, Erik Westra (Rhinofly)
Account:
Bas Gezelle (Rhinofly), Arjen Bultje (Doorn en Roos)
Verantwoordelijk bij klant:
Ineke van Klei, Kees van den Berg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Met de introductie van de nieuwe Saab 9-3 TTiD zien we ook de terugkeer van de turbomotor.Saab heeft een rijke historie met haar Turbo-heritage. De Turbo hoort bij Saab. Tijd om deze historie onder de aandacht te brengen met een crossmediale campagne. Met het campagnethema: ‘Het gevoel van toen, met het verstand van nu’ linken we heden en verleden aan elkaar. We plaatsten de nieuwe Saab TTiD in een klassieke setting in alle campagne-uitingen.
Op de site zien we geheel in stijl van de jaren ’70 een boek op tafel liggen en horen we gepaste achtergrondmuziek.
Het boek opent en ontvouwt zich als een pop-upboek met openklappende beelden uit de historie van Saab. Door het boek kijkend ontvouwt zich in beeld en tekst de rijke geschiedenis van Saab en zien we de nieuwe modellen met de tweetrapsturbomotor. Op de site kun je direct een proefrit aanvragen in een van de nieuwe modellen.
De actiesite is ondersteund met:

Dagbladadvertenties, geheel in de jaren ’70 stijl
eDM via een ouderwetse prentbriefkaart
Radiocommercial met jaren ’70 Polygoon-stem
Bannercampagne
Voor/over product of dienst
Saab is de Scandinavische autofabrikant die als eerste een turbomotor in een auto plaatste. Het automerk is in 1937 opgericht en heeft een rijk verleden met diverse modellen door de jaren heen. Saab is in meer dan 50 landen vertegenwoordigd. De belangrijkste markten zijn de Verenigde Staten, Zweden, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Australië, Frankrijk, Nederland en Noorwegen. Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit.
Doelgroep(en)
Niet nader bepaald.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Met de introductie van de nieuwe Saab 9-3 TTiD zien we ook de terugkeer van de turbomotor.Saab heeft een rijke historie met haar Turbo-heritage. De Turbo hoort bij Saab. Tijd om deze historie onder de aandacht te brengen met een crossmediale campagne. Met het campagnethema: ‘Het gevoel van toen, met het verstand van nu’ linken we heden en verleden aan elkaar. We plaatsten de nieuwe Saab TTiD in een klassieke setting in alle campagne-uitingen.
Op de site zien we geheel in stijl van de jaren ’70 een boek op tafel liggen en horen we gepaste achtergrondmuziek.
Het boek opent en ontvouwt zich als een pop-upboek met openklappende beelden uit de historie van Saab. Door het boek kijkend ontvouwt zich in beeld en tekst de rijke geschiedenis van Saab en zien we de nieuwe modellen met de tweetrapsturbomotor. Op de site kun je direct een proefrit aanvragen in een van de nieuwe modellen.
De actiesite is ondersteund met:

Dagbladadvertenties, geheel in de jaren ’70 stijl
eDM via een ouderwetse prentbriefkaart
Radiocommercial met jaren ’70 Polygoon-stem
Bannercampagne
Voor/over product of dienst
Saab is de Scandinavische autofabrikant die als eerste een turbomotor in een auto plaatste. Het automerk is in 1937 opgericht en heeft een rijk verleden met diverse modellen door de jaren heen. Saab is in meer dan 50 landen vertegenwoordigd. De belangrijkste markten zijn de Verenigde Staten, Zweden, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Australië, Frankrijk, Nederland en Noorwegen. Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit.
Doelgroep(en)
Niet nader bepaald.