Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Online spandoeken
Opdrachtgever:
Eredivisie Live
Bureau:
Rhinocreations i.s.m. 2009
Datum eerste publicatie:
05/08/2008
url:
http://spinawards.rhinocreations.com
Categorie:
Online Campagne
Innovation

Credits

Concept:
Michael Spaans, Joep Rongen, Roos Spier, Lianne Heite
Art Direction / Design:
Sander Tiebosch, Pim Tiemessen, Liesbeth Kastelein
Copy / Redactie:
Heidi Binnendijk
Interaction Design:
Michael Spaans
Technische realisatie:
Joep Rongen, Marcel Galema
Account:
Laura Kruger (Rhinocreations), Maja Beckman (2009)
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Geestman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
2009 heeft Rhinocreations gevraagd in aansluiting op en ter versterking van het offline concept 'It must be love' een online campagne uit te denken en te realiseren voor de introductie van Eredivisie Live.
De campagne die Rhinocreations heeft bedacht is uniek in zijn soort. In aansluiting op de offline spandoekencampagne kregen voetballiefhebbers de kans om - via een technisch hoogstandje - zelf online spandoeken in de eigen clubkleuren te maken en deze op iedere gewenste website te hangen. Hiermee leek het alsof de website werd gehackt!
Om het concept volledig te maken, konden vrienden, familie, kennissen, medesupporters en natuurlijk die van de tegenstander, worden uitgenodigd om de website te bezoeken waar het spandoek was opgehangen. Een online guerrilla actie door consumenten zelf dus!
Niet alleen leidde dit tot spandoeken met daarop 'AJAX KAMPIOEN' op www.feyenoord.nl (en vice versa), maar het leverde zelfs een heus huwelijksaanzoek op.
Het virale effect dat dit opleverde, zorgde voor toename van de
naamsbekendheid van Eredivisie Live en grote aantallen relevante e-mailadressen.
Voor/over product of dienst
Eredivisie Live is het kanaal van de clubs, voor de fans. Voor de liefhebber biedt het kanaal alles wat voetbal te bieden heeft: de wedstrijden, nieuws, achtergronden, opinie en alle emotie die daarbij hoort. Journalistiek onafhankelijk en met passie voor voetbal; fris en vertrouwd tegelijk. En voor iedereen in Nederland bereikbaar!
Doelgroep(en)
Alle voetballiefhebbers in Nederland.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
2009 heeft Rhinocreations gevraagd in aansluiting op en ter versterking van het offline concept 'It must be love' een online campagne uit te denken en te realiseren voor de introductie van Eredivisie Live.
De campagne die Rhinocreations heeft bedacht is uniek in zijn soort. In aansluiting op de offline spandoekencampagne kregen voetballiefhebbers de kans om - via een technisch hoogstandje - zelf online spandoeken in de eigen clubkleuren te maken en deze op iedere gewenste website te hangen. Hiermee leek het alsof de website werd gehackt!
Om het concept volledig te maken, konden vrienden, familie, kennissen, medesupporters en natuurlijk die van de tegenstander, worden uitgenodigd om de website te bezoeken waar het spandoek was opgehangen. Een online guerrilla actie door consumenten zelf dus!
Niet alleen leidde dit tot spandoeken met daarop 'AJAX KAMPIOEN' op www.feyenoord.nl (en vice versa), maar het leverde zelfs een heus huwelijksaanzoek op.
Het virale effect dat dit opleverde, zorgde voor toename van de
naamsbekendheid van Eredivisie Live en grote aantallen relevante e-mailadressen.
Voor/over product of dienst
Eredivisie Live is het kanaal van de clubs, voor de fans. Voor de liefhebber biedt het kanaal alles wat voetbal te bieden heeft: de wedstrijden, nieuws, achtergronden, opinie en alle emotie die daarbij hoort. Journalistiek onafhankelijk en met passie voor voetbal; fris en vertrouwd tegelijk. En voor iedereen in Nederland bereikbaar!
Doelgroep(en)
Alle voetballiefhebbers in Nederland.