Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Je eigen ringtone in GTST
Opdrachtgever:
Endemol
Bureau:
Wuzzon
Datum eerste publicatie:
03/11/2008
url:
http://www.wuzzon.nl/actie/gtst
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Louise Verschuren
Art Direction / Design:
Thomas Melse
Copy / Redactie:
Louise Verschuren
Interaction Design:
Thomas Melse
Technische realisatie:
Arash Ahmadi
Account:
Brigitta Schlumpf
Verantwoordelijk bij klant:
Wouter Rengelink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Lezers van het digitale magazine Goede Tijden en gebruikers van Wuzzon maakten kans om hun zelfontworpen ringtone in GTST terug te horen.
De actie is een samenwerking tussen producent Endemol Nederland en Wuzzon, de plek waar iedereen zelfgemaakte mobiele content kan verhandelen. In verschillende edities van het digitale magazine Goede Tijden werden lezers opgeroepen een unieke ringtone te maken en deze te uploaden op de speciale actie pagina. Ingezonden ringtones werden geplaatst in de speciale GTST mobile shop en konden direct worden besteld voor de eigen mobiel of die van vrienden. De maker verdient een percentage van de behaalde inkomsten hierop.
De GTST mobile shop was te zien op de actie pagina, op gtst.nl en als widget op diverse GTST gerelateerde Hyves pagina's.
Een vakjury maakte begin december de winnaar bekend uit vele inzendingen. De winnende ringtone, zelf gecomponeerd door de 16 jarige Tessa Kramer, was 16 januari jl. te horen in de 3750ste aflevering van GTST. De mobiel van Projectontwikkelaar van Maanen ging 2 keer af met de winnende tune.
In de case worden verschillende media op een niet eerder vertoonde manier gelinkt. De combinatie van mobiel, internet en TV en de creativiteit van de grote schare GTST fans maakt deze actie tot een uniek succes.
Een demo van het GTST magazine is te zien op http://www.goedetijdenmagazine.nl/demo/gtmagazine.html  De actie staat op pagina 30 en 31.
Voor/over product of dienst
Over Endemol
Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment en drama/comedy/soap. Als marktleider werkt het productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, onder wie commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother, Goede Tijden Slechte Tijden, Miljoenenjacht, Eén tegen 100, Peter R de Vries, Misdaadverslaggever en Hart in Aktie. Als dochter van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over een omvangrijke formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.
Over Wuzzon
Wuzzon is een online community waar bezoekers zelfgemaakte ringtones en wallpapers kunnen kopen en verkopen in hun eigen online shop. Oprichters Louise Verschuren (30) en Brigitta Schlumpf (27) verkregen eerder hun startkapitaal, door deelname aan het tv-programma Dragons’ Den. Inmiddels telt de site ruim 100.000 geregistreerde bezoekers. Wuzzon trekt ten strijde tegen de zogenaamde ringtonemaffia en wil een positief geluid brengen in de huidige ringtonemarkt. Downloads van de site worden aangeboden v.a. 25 cent tot maximaal eur 1,50 en zonder abonnement. Wuzzon behaalde onlangs een top 5 positie in de Accenture Innovation Awards. .
Doelgroep(en)
GTST fans
lezers GTST digitale magazine
secundair - Wuzzon leden