Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Station Beijing
Opdrachtgever:
Nederlandse Spoorwegen
Bureau:
Isobar / Bookmark i.s.m. DDB, Kumpany, Van Keep, Reddion, Mindshare en Big Shots
Datum eerste publicatie:
24/07/2008
url:
http://stationbeijing.bookmark.nl/
Categorie:
Crossmedia
Content

Credits

Art Direction / Design:
Astara Bakker (Bookmark), Niels de Wit (DDB), Joris van Ingen/Jessica Camphens (Kumpany)
Copy / Redactie:
Marthijn Klopper en Coen de Bruijn (Bookmark)
Interaction Design:
Gert Kornet (Bookmark)
Technische realisatie:
Peter Sinke, Nathan Scherff, Fabian Tax, Fleur de Kroon (Bookmark)
Verantwoordelijk bij klant:
Jenny Hudepohl, Maarten von Bose, Marleen Meijers, Piet Middelkoop


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Als grootste nationale vervoerder én Partner van NOC*NSF wil NS haar klanten natuurlijk dichterbij het grootste evenement van 2008 brengen: de Olympische Spelen in Beijing. Deze keer kon NS de afstand niet fysiek per trein overbruggen, dus werden sporters en supporters op een andere manier dichterbij elkaar gebracht. Zelfs dichterbij dan ooit, want via Station Beijing zag je jouw helden zoals je ze nog nooit eerder had gezien: door de ogen van een vriend of familielid. Je ziet van heel dichtbij wat sporters moeten doen en laten om hun droom te verwezenlijken.
Station Beijing is geen fysiek station zoals ieder ander NS-station maar een cross mediaal platform bestaande uit vele verschijningsvormen, waaronder een website, TV commercials, outdoor, PR, online, print en evenementen.Het station wordt gevormd door familieleden van de zeven gecontracteerde sporters die als gelegenheidsjournalisten hun sportende familielid gaan volgen en daarover dagelijks verslag doen. Dichterbij de sporter is eigenlijk niet mogelijk. De familieleden doen namens Station Beijing op eigen, authentieke wijze verslag van het wel en wee van onze helden. Voor en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen. Vanuit Nederland en vanuit Beijing. Hun verslagen in NL en Beijing vormen de kern van de unieke content.
Voor/over product of dienst
Nederlandse Spoorwegen (NS)
Doelgroep(en)
Alle bestaande treinreizigers (12+): 8.997.000, 62% van alle Nederlanders (bron: TNS NIPO)

Primair: frequente treinreizigers / forenzen
Secundair: werknemers en stakeholders waaronder o.a.: NS intern, pers, overheden, publiek


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Als grootste nationale vervoerder én Partner van NOC*NSF wil NS haar klanten natuurlijk dichterbij het grootste evenement van 2008 brengen: de Olympische Spelen in Beijing. Deze keer kon NS de afstand niet fysiek per trein overbruggen, dus werden sporters en supporters op een andere manier dichterbij elkaar gebracht. Zelfs dichterbij dan ooit, want via Station Beijing zag je jouw helden zoals je ze nog nooit eerder had gezien: door de ogen van een vriend of familielid. Je ziet van heel dichtbij wat sporters moeten doen en laten om hun droom te verwezenlijken.
Station Beijing is geen fysiek station zoals ieder ander NS-station maar een cross mediaal platform bestaande uit vele verschijningsvormen, waaronder een website, TV commercials, outdoor, PR, online, print en evenementen.Het station wordt gevormd door familieleden van de zeven gecontracteerde sporters die als gelegenheidsjournalisten hun sportende familielid gaan volgen en daarover dagelijks verslag doen. Dichterbij de sporter is eigenlijk niet mogelijk. De familieleden doen namens Station Beijing op eigen, authentieke wijze verslag van het wel en wee van onze helden. Voor en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen. Vanuit Nederland en vanuit Beijing. Hun verslagen in NL en Beijing vormen de kern van de unieke content.
Voor/over product of dienst
Nederlandse Spoorwegen (NS)
Doelgroep(en)
Alle bestaande treinreizigers (12+): 8.997.000, 62% van alle Nederlanders (bron: TNS NIPO)

Primair: frequente treinreizigers / forenzen
Secundair: werknemers en stakeholders waaronder o.a.: NS intern, pers, overheden, publiek