Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
AH Welpies
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Fabrique Communicatie en Design
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.fabrique.nl/welpies
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Remco Homberg, Toine de Krosse
Art Direction / Design:
Remco Homberg, Daan Jobsis
Copy / Redactie:
Hein Lobach
Technische realisatie:
Filip van Harreveld, Joris Voeten
Account:
Toine de Krosse
Verantwoordelijk bij klant:
Roland Simon, Susanne Ferguson, Nils Verlaat


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In 2008 stond de campagne voor het EK voetbal bij Albert Heijn in het teken van de welpies: leeuwtjes uit met manen in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. De leeuwtjes met het woeste kapsel werden door de oranjefans omarmd en waren niet uit het straatbeeld weg te denken. Ook online hadden de Welpies veel impact. Fabrique ontwikkelde een online variant van de welpie. Deze werd zowel op AH.nl als op het social entertainment netwerk Windows Live Messenger losgelaten. De leeuwtjes juichten of treurden met de oranjefans.
Voor/over product of dienst
Albert Heijn deelde in totaal 24 miljoen leeuwtjes uit (bij het boodschappen doen). De campagne op de site sloot aan bij deze hype.
Doelgroep(en)
Voor alle voetballiefhebbers / oranjefans