Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Assignment
Opdrachtgever:
multiclient (oa Michael Page, Provincie Noord Holland)
Bureau:
Mindgame
Datum eerste publicatie:
01/05/2008
url:
http://www.theassignment.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Maurice van Leeuwen
Art Direction / Design:
Dittmar Tukker (design), Maurice van Leeuwen (artdirection)
Copy / Redactie:
Orly Polak
Interaction Design:
Maurice van Leeuwen
Technische realisatie:
Dittmar Tukker, Martijn Steltman
Account:
Orly Polak, VNU Media
Verantwoordelijk bij klant:
Petra Seijerlin (PNH), Melanie Kool (Michael Page)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
The Assignment is een wervingsspelformat dat voor elk bedrijf en elke functie kan worden ingezet. Uitgangspunt van The Assignment is dat elke organisatie een interessant verhaal heeft te vertellen over de vacature, en over het bedrijf. Echter, in de gebruikelijke advertentievormen en teksten komt dat nauwelijks uit de verf. Door gebruik te maken van een gamevorm, wordt het verhaal interactief en veel impactvoller. Hoewel The Assignment een game is, wordt er inhoudelijk gecommuniceerd over het onderwerp in een serieuze setting. Omdat The Assignment in eerste instantie niet zozeer de baan centraal stelt, maar bezoekers op hun competenties uitdaagt (kun jij deze missie volbrengen?), worden ook latente werkzoekenden bereikt, een steeds belangrijke doelgroep.
The Assignment is de opvolger van The Assessment. Mindgame zet dit spelformat in de markt, samen met VNU Media. In deze combinatie levert Mindgame het spel, en VNU Media de juiste bezoekers. Van The Assignment en voorganger The Assessment zijn inmiddels 24 rondes verschenen, en heeft in totaal ruim 2600 cv's en reacties opgeleverd.
Voor/over product of dienst
The Assignment is een alternatief voor een online of print vacature-advertentie. Uitgangspunt hierbij is enerzijds dat organisaties nieuwe manieren moeten vinden om hun aanbod aantrekkelijk over te brengen, en anderzijds dat de verschuiving naar het medium internet een andere manier van communicatie vereist. Bij de Provincie Noord Holland bijvoorbeeld, is de missie geformuleerd om een snelweg aan te leggen. Door het spel te spelen moet de deelnemer vragen oplossen over allerlei aspecten die daarmee te maken hebben, en krijgt zodoende een goed beeld van de breedte en aantrekkelijke elementen van werken bij de provincie.
Doelgroep(en)
The Assignment richt zich op HBO en WO-opgeleiden, de studieachtergrond is afhankelijk van de opdrachtgever/ gezochte functie en varieert van techniek tot IT tot marketing-communicatie georiënteerde opleidingen.