Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
"NO MORE WASTE!"
Opdrachtgever:
Talboom (Thierry Mugler (Angel) + Porsche Design + ClarinsMen)
Bureau:
geen
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
product sampling via je mobiel
Art Direction / Design:
Ivo Urlings en Mirjam File
Copy / Redactie:
Ivo Urlings en Mirjam File
Interaction Design:
Ivo Urlings en Mirjam File
Technische realisatie:
Tette Paulusma
Account:
Jorrit Biesheuvel
Verantwoordelijk bij klant:
Rudy Voskuijl


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Veelal bereiken samples niet de doelgroep, worden veel samples te breed aangeboden, en ken je als producent daarna je klant nog steeds niet.
Gezocht werd naar methoden om consumenten op basis van profiling te bereiken, expliciet te benaderen & te leren kennen.
Op het platform van i-wood zijn verschillende gesegmenteerde campagne's uitgevoerd voor de merken Thierry Mugler, Porsche Design & ClarinsMen.
Hierbij werd zoveel mogelijk gebruik gemaakt van bestaande middelen zoals video, branding en sampling.
Voor/over product of dienst
De parfums hebben hun eigen karakteristiek. Angel (van Thierry Mugler) bezit geen enkele bloemengeur maar is de eerste parfum in de wereld waarin eetbare ingredienten zijn toegevoegd, zoals vanille, chocola, caramel en nectarine uit Italie.
Porsche Design is de eerste geur uit de stal van de bekende ontwerpers.
Ook voor mannen heeft Clarins nu een unieke lijn verzorgingsproducten.
Doelgroep(en)
Thierry Mugler (Angel): vrouwen tussen de 18-55 jaar
Porsche Design (Fragrances): mannen tussen de 18 en 40 jaar
Clarins: mannen tussen de 18 en 40 jaar