Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Cold Sprint
Opdrachtgever:
Consument en Veiligheid
Bureau:
NOISE
Datum eerste publicatie:
17/04/2008
url:
http://www.coldsprint.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
NOISE
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NOISE
Account:
NOISE
Verantwoordelijk bij klant:
Saskia Kloet, Cees Meijer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Wanneer gaat de gemiddelde sporter op zoek naar informatie over het voorkomen van blessures? Precies: als het te laat is. Dat is dan ook wat NOISE de doelgroep online laat ervaren. In de videogame Cold Sprint neem je het op tegen een bekende of de computer, in de 100 meter sprint. Hard op je toetsen rammen is het devies, net als vroeger. VKmag schreef: 'Pijnlijk goed spelletje. Zet je geluid vooral aan, spelen maar...' Spoiler Alert: Om te voorkomen dat je de clou van deze campagne meteen doorhebt, kun je de game het beste eerst even spelen op www.coldsprint.nl. Helaas voor de fanatieke gamer, uiteindelijk ga je niet winnen. Op het moment dat je denkt te gaan winnen, breek je op pijnlijke wijze je been. Game over. Wilfried de Jong vertelt je daarna dat je In Real Life beter niet zonder goede warming up kunt gaan sporten.
Voor/over product of dienst
Consument en Veiligheid heeft de website ‘Voorkom blessures met gezond verstand’ in het leven geroepen.
Deze site is een platform waar sporters alles te weten komen over het voorkomen van blessures. Wilfried de Jong ‘behandelt’ sporters met blessures, presenteert een kennistest en geeft 3-dimensionale kijkjes in het lichaam.
Doelgroep(en)
18-35 jarige, ongeorganiseerde sporters