Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Goed voor je weerstand
Opdrachtgever:
Interpolis
Bureau:
RAPP
Datum eerste publicatie:
15/11/2008
url:
http://ourentry.nl/case/interpolis.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Marthe Noordijk, Michael Vromans
Art Direction / Design:
Micheal Vromans
Copy / Redactie:
Marthe Noordijk
Technische realisatie:
Red Urban
Account:
Linda Sinac, Nicole van Ommeren
Verantwoordelijk bij klant:
Viola van der Zanden, Timo Roosendaal, Jolanda van der Blom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe studenten hun leven ook inrichten, ze komen overal in aanraking met ongezonde situaties. Zo werken ze hard aan hun weerstand. En zijn ze minder ziek. Dat mag best beloond worden. Daarom komt Interpolis met de speciale StudentenZorgverzekering.
Deze campagne werd mediabreed ingezet, van viral tot abri en van DM tot Radio 538. De campagne was zeer succesvol en leverde ruim twee keer zoveel polissen op als verwacht, namelijk in totaal 10.753 afgesloten polissen onder studenten!
Voor/over product of dienst
Interpolis biedt een breed assortiment schade- en levens­verzekeringen voor zowel particulieren als bedrijven. Interpolis had nauwelijks een positie in de zorgmarkt en had de ambitie om specifiek binnen de doelgroep studenten een positie te claimen. 
 
Eind 2008 is Interpolis gestart met de introductie van een nieuw zorgproduct exclusief voor studenten, de StudentenZorgverzekering. De deze verzekering onderscheidt zich nauwelijks van de concurrent en werd qua prijsstelling ook marktconform neergezet.
 
Dus aan het bureau de vraag: hoe kan het nieuwe product van Interpolis de StudentenZorgverzekering het meest effectief in de markt worden gezet?
Doelgroep(en)
Alle studenten in Nederland, studerend aan een Hogeschool of universiteit. Ze wonen met name in de grote steden en zijn tussen de 18 en 25 jaar, ongeveer 575.000 studenten.