Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Slaaprijder
Opdrachtgever:
Ministerie voor Verkeer en Waterstaat
Bureau:
Roorda, Mediaxplain en Webads
Datum eerste publicatie:
01/07/2008
url:
http://www.wordgeenslaaprijder.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Chantal van der Jagt (Mediaxplain)
Art Direction / Design:
Walther Geerts (Roorda)
Copy / Redactie:
Gijs de Kogel (Roorda)
Interaction Design:
Peter van Kessel (Roorda)
Technische realisatie:
Wouter Schoonhoven (WebAds)
Account:
Judit de Graaff, Simone Bakker,
Verantwoordelijk bij klant:
Frederike van Dorst en Nick van Gaalen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Uit een schatting van de stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid komt naar voren dat in 15% van alle wegongevallen vermoeidheid een rol speelt. Jaarlijks betekent dit 700 tot 1000 ongevallen met letsel. Naar aanleiding van deze cijfers is de campagne ‘word geen slaaprijder’ opgestart om weggebruikers op de gevaren van vermoeidheid achter het stuur te wijzen. De campagne heeft als doel weggebruikers op de symptomen te wijzen en te informeren over de maatregelen welke genomen kunnen worden om ‘slaaprijden’ te voorkomen. Voor deze campagne zijn verschillende media ingezet, waaronder internet maar ook outdoor, folders en radio. Deze case gaat in op de online campagne die Roorda heeft ontwikkeld voor het Ministerie en online onder andere bij WebAds heeft gelopen.
Voor/over product of dienst
Campagneperiode, -doestelling en -doelgroep
De campagne heeft gelopen in de maand juli 2008. Het doel van de Slaaprijder campagne is automobilisten bewust te maken van de gevaren van vermoeidheid in het verkeer. Daarnaast geeft de campagne praktische tips om ‘slaaprijden’ te voorkomen. De tips waren onder andere op campagneborden te zien langs de snelweg. Maar ook op posters en in speciale campagnefolders. Om de boodschap onder een zo breed mogelijk publiek te verspreiden is ook een budget vrijgemaakt voor online campagnes. De doelgroep van de campagne zijn alle automobilisten, met speciale aandacht voor de automobilisten die lange ritten maken voor hun vakantie.
Doelgroep(en)
De doelgroep van de campagne zijn alle automobilisten, met speciale aandacht voor de automobilisten die lange ritten maken voor hun vakantie.