Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
EatGreen, Nationale Carnivoren Enquete
Bureau:
Primitivi
Datum eerste publicatie:
24/07/2008
url:
http://www.nationalecarnivorenenquete.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Paolo Martorino
Art Direction / Design:
Albert van Beveren, Paolo Martorino
Copy / Redactie:
Paolo Martorino
Interaction Design:
Albert van Beveren
Technische realisatie:
Joost van den Bersselaar, Michel Tan
Account:
Paolo Martorino
Verantwoordelijk bij klant:
Vibeke Helder


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De uitdaging in de virale bewustwordingscampagne is om fervente vleeseters een lastige en complexe boodschap te vertellen, namelijk dat minder vlees eten bijdraagt aan een beter klimaat. Met een slimme seedingstrategie en aanpak wordt vanaf de start van de virale campagne een enorme buzz rond de campagne gecreerd. De inzet van de ludieke Nationale Carnivoren Enquete viral drukt mensen 1.000.000 keer letterlijk met de neus op de feiten zonder betaalde media inzet.
Voor/over product of dienst
De Nederlandse Vegetariërsbond is een maatschappelijke organisatie die recentelijk de EatGreen campagne is gestart om mensen te inspireren een dagje minder vlees te eten. Grootste onderdeel van de EatGreen campagne was en is de massaal doorgestuurde viral.
Doelgroep(en)
De Cultural Creatives.