Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Spongebob Top 100
Opdrachtgever:
Nickelodeon
Bureau:
DZtv
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://www.dztv.nl/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Patrick Rushton
Art Direction / Design:
Patrick Rushton
Copy / Redactie:
Ilse Meulenbroek
Interaction Design:
Patrick Rushton
Technische realisatie:
Patrcik Rushton
Account:
Ilse Meulenbroek
Verantwoordelijk bij klant:
Chantal Dentro, Jonathan Willman, Edwin Teerink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Spongebob Top 100 
Spongebob is een bekende tekenfilmserie die op Nickelodeon wordt uitgezonden. Vanaf september 2008 startte de Spongebob Top 100. In 6 weken tijd konden kinderen stemmen op hun favoriete aflevering met als eindresultaat de Top 100 leukste episodes, gepresenteerd in een weekendmarathon op 8 en 9 november. Deze case beschrijft de mogelijkheid van je stem uitbrengen op een Spongebob episode via interactieve TV van UPC. Hiervoor heeft DZtv een interactieve TV applicatie ontwikkeld voor Nickelodeon.
Voor/over product of dienst
Interactieve TV
Vanaf 23 september 2008 werden 2 tot 3 per dag, 2 afleveringen van Spongebob achter elkaar uitgezonden. Tijdens deze dubbele uitzendingen verscheen 'in-programma' een banner (call-to-action) die kijkers opriep een stem uit te brengen op de Spongebob episode. Door op de rode knop te drukken van de afstand bediening (van de UPC Set Top Box) konden kinderen hun stem (“ster”) geven aan de betreffende episode.  Er werden geen gegevens verzameld, wat de applicatie heel toegankelijk maakte. Binnen 3 'kliks' kon een stem worden uitgebracht, door een episode te bekronen met 1 tot 5 'sterren'.
Doelgroep(en)
Kids (TV doelgroep Spongebob)