Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hilfiger Denim - Leave Your Mark
Opdrachtgever:
Tommy Hilfiger Europe,
Bureau:
Muse Amsterdam
Datum eerste publicatie:
05/01/2008
url:
http://hilfigerdenim.muse.nl/
Categorie:
Crossmedia
Online Campagne

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Wencke van Amstel
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam), Wencke van Amstel
Interaction Design:
Sander Ejlenberg(Muse Amsterdam)
Technische realisatie:
Brothers in Art, Lukkien
Account:
Michael Littaur(Muse Amsterdam)
Verantwoordelijk bij klant:
Pieter-Bas Broeke, Sanne Krom, Arjen Ackerman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hilfiger Denim wilde de street-credibility voor hun denim-label vergroten. Muse Amsterdam ontwikkelde de ‘Leave Your Mark’ campagne waarbij brand website, POS en events werden verenigd.Voor de brand site werd  er letterlijk een ‘street’ gemaakt. Foto’s van New York, Amsterdam en Londen werden gecombineerd tot de langste online straat ter wereld. Bezoekers konden vervolgens hun eigen foto uploaden, zwart wit maken, en stencillen op de muur (homepage). Dit paste goed bij de denim printcampagne in de stijl van Britse graffiti kunstenaar Banksy. Naast het plaatsen van de beelden op de muur in de homepage ontvingen deelnemers hun gecreëerde kunstwerk per email. Deze werden door de fans van Hilfiger gebruikt als profielfoto op social network sites. Daarnaast ontving men een uitnodiging om in de Hilfiger winkel een gratis  authentiek Hilfiger t-shirt met hun eigen kunstwerk op te halen. Voor alle mensen die geen foto op de site hadden geüploadet werd de etalage van de winkel veranderd in een touchscreen. Een camera in de etalage nam je foto zodat je vervolgens meteen binnen je creatie kon ophalen. ‘s Avonds werden de resultaten levensgroot geprojecteerd op verschillende gebouwen.
Voor/over product of dienst
Hilfiger Denim
Doelgroep(en)
Modebewuste jonge mannen en vrouwen in de leeftijd 16 tot 35 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hilfiger Denim wilde de street-credibility voor hun denim-label vergroten. Muse Amsterdam ontwikkelde de ‘Leave Your Mark’ campagne waarbij brand website, POS en events werden verenigd.Voor de brand site werd  er letterlijk een ‘street’ gemaakt. Foto’s van New York, Amsterdam en Londen werden gecombineerd tot de langste online straat ter wereld. Bezoekers konden vervolgens hun eigen foto uploaden, zwart wit maken, en stencillen op de muur (homepage). Dit paste goed bij de denim printcampagne in de stijl van Britse graffiti kunstenaar Banksy. Naast het plaatsen van de beelden op de muur in de homepage ontvingen deelnemers hun gecreëerde kunstwerk per email. Deze werden door de fans van Hilfiger gebruikt als profielfoto op social network sites. Daarnaast ontving men een uitnodiging om in de Hilfiger winkel een gratis  authentiek Hilfiger t-shirt met hun eigen kunstwerk op te halen. Voor alle mensen die geen foto op de site hadden geüploadet werd de etalage van de winkel veranderd in een touchscreen. Een camera in de etalage nam je foto zodat je vervolgens meteen binnen je creatie kon ophalen. ‘s Avonds werden de resultaten levensgroot geprojecteerd op verschillende gebouwen.
Voor/over product of dienst
Hilfiger Denim
Doelgroep(en)
Modebewuste jonge mannen en vrouwen in de leeftijd 16 tot 35 jaar.