Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
adidas Football '08 mobiele campagne
Opdrachtgever:
adidas Benelux / emea
Bureau:
Isobar / Marvellous
Datum eerste publicatie:
07/06/2008
url:
http://wap.adidas.nl
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Jon Carney
Art Direction / Design:
Richard Beaumont
Copy / Redactie:
Sven Huberts
Interaction Design:
Chris Mount
Technische realisatie:
Alex Matthews
Account:
Sven Huberts, Emile van den Berg
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Basters, Iris Wagner


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Helemaal stijf van de voetbalkoorts, lanceerde Marvellous de adidas Euro 2008 mobiele campagne in 11 landen, om de fans dichter dan ooit bij het toernooi en hun favoriete teams te brengen.
Wat is de score? Om iedereen te helpen bij te blijven met het laatste nieuws en de doelpunten en standen gaf de mobiele adidas Euro-site tot op de minuut bijgewerkte RSS-feeds van alle grote acties van iedere wedstrijd op Euro 2008. Met na het laatste fluitsignaal direct een overzicht van de wedstrijdstatistieken.
Doe zelf mee! Voetballiefhebbers konden zelf met ‘3on3’ tegen elkaar spelen in een virtueel stadion. Voor de wedstrijden konden ze de beste teams van het kampioenschap selecteren, evenals de adidas Predator, F50 en Pure voetbalschoenen. Een wereldwijde primeur, want dit was de eerste commerciële game die gebruikers live via bluetooth tegen hun vrienden konden spelen.
 
De mobiele site was ook volledig geoptimaliseerd en verrijkt voor de Nederlandse markt, via Nederlandse copy, een RSS feed met nieuws over Oranje, Oranje shirts voor 3on3 en een goal video-alert (‘Celebration’) met een fietsende en juichende Robin van Persie.
 
Met de mobiele bannercampagne was adidas Benelux bovendien de eerste mobiele adverteerder voor Microsoft Advertising en Vodafone Nederland.
Voor/over product of dienst
adidas Football was als toernooisponsor, leverancier van de officiële wedstrijdbal en sponsor van een aantal van de grootste landenteams, nauw bij Euro 2008 betrokken.
 
De Euro 2008 mobiele campagne was onderdeel van de Dream Big campagne, de cross mediale campagne die adidas ruim voor het EK lanceerde, om zo ook de periode voorafgaand aan het toernooi te domineren. Toen het advertentiegeweld (van de concurrentie) tijdens het toernooi losbarstte, had adidas inmiddels al lang en breed de harten van de fans weten te veroveren.
Doelgroep(en)
Alle 18 tot 22 jarige mannelijke voetbalfans.