Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Driving Less Feels Better
Opdrachtgever:
twist & Artmiks
Bureau:
Artmiks
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://driving.lessfeelsbetter.net
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Artmiks
Art Direction / Design:
Artmiks
Copy / Redactie:
Artmiks
Interaction Design:
Artmiks
Technische realisatie:
alle partijen die belangeloos of tegen kostprijs hebben meegewerkt
Account:
Daan Ten Bosch (twist), Jeroen van Hove(twist), Carlijn Joosten (Artmiks)
Verantwoordelijk bij klant:
Lot Keijzer, Marco de Boer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Artmiks zocht een partner om de wereld te helpen verbeteren. Het concept: minder consumeren doet je beter voelen: Less Feels Better. twist zag daarin de unieke mogelijkheid te bewijzen hoe online communicatie ook nieuwe concepten/merken tot leven kan brengen en mensen in beweging te krijgen. Gedurende 3 weken in augustus 2008 werd het subthema driving less feels better in de markt gezet door middel van een online multi-channel benadering. De basis werd een mini minisite (want less feels better!) waar je je CO2 uitstoot kon berekenen en je persoonlijke minisite kon opmaken (eating.lessfeelsbetter.net, caring.lessfeelsbetter.net etc), display ads met behavioral targeting, een Hyves actiepagina en gadget, emailings en ads in Google. Door het koppelen van kwantitatieve gegevens en kwalitatief onderzoek kon er een uitspraak worden gedaan of het in korte tijd mogelijk was een nieuw concept bekend te maken in de doelgroep 20-35. En dat lukte! Het resultaat na 3 weken campagne was 8% naamsbekendheid voor het concept Less Feels Better. 20% geeft aan dat de campagne hem/haar aanspoort minder te consumeren en betrokken laat voelen bij duurzaam consumeren. De campagne haalde ook o.a. Reclameweek en Molblog. En dat alles met een budget van nul euro.
Voor/over product of dienst
Less feels better is meer een groot ideëel idee dan een product of dienst. Meer consumeren maakt je niet gelukkiger, sterker nog, minder van sommige dingen doet je zelfs beter voelen. We hebben gekozen voor het subthema driving less feels better, omdat de campagne aan het einde van de zomervakantie liep en rijden van & naar je vakantiebestemming dan een relevant onderwerp is.
Doelgroep(en)
m/v 20-35 jaar