Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Amstel - Amstellovitch
Opdrachtgever:
Amstel
Bureau:
Qi & twist
Datum eerste publicatie:
02/01/2008
url:
http://www.superpingels.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Doom & Dickson, Qi
Art Direction / Design:
Qi
Copy / Redactie:
Qi
Interaction Design:
Qi
Technische realisatie:
Qi
Account:
Qi & twist
Verantwoordelijk bij klant:
Jetske Freeve


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Amstel is onlosmakelijk verbonden met volkshobby nummer 1: voetbal. Om dit te activeren maakt Amstel supportersdromen waar via het Superpingels spaarprogramma. Het jaar begon met een mysterieus YouTube filmpje, waarin Feyenoord trainer Bert van Marwijk een koffer met geld van iemand in een dure limo afwijst. Igor Boris Amstellovitch, een steenrijke staalmagnaat idolaat van voetbal, werd met deze spraakmakende introductie de centrale figuur in de Amstel campagne. We zien dat hij alle Europese voetbalklassiekers in zijn privejet bezoekt, maar zijn gezicht wordt nooit getoond. Wie is toch die mysterieuze Amstellovitch? Misschien jij wel! Deelnemers konden via het spaarprogramma superpingels.nl VIP arrangementen naar nationale en internationale voetbalklassiekers (zoals Real Madrid-Barcelona) winnen. Online werd daardoor het hart van de campagne.
Een geheel geïntegreerde crossmediale activatie zorgde ervoor dat Amstel en voetbal op een vernieuwende wijze met elkaar verbonden werden en Amstel een flinke boost voor het loyaliteitsprogramma Superpingels wist te realiseren.
Voor/over product of dienst
Amstel begrijpt als geen ander hoe mannen in elkaar zitten en doet voortdurend dingen waaruit blijkt dat ze mannen begrijpt. Amstel is onlosmakelijk verbonden met volkshobby nummer 1: voetbal. Om dit te activeren maakt Amstel supportersdromen waar via het Superpingels spaarprogramma.Het hedendaagse voetbal wordt steeds meer bepaald door Russische olie- en staalmagnaten die topvoetbalclubs kopen alsof het warme broodjes zijn. Amstel haakt hier met een knipoog op in en introduceert de puissant rijke Amstellovitch. De verpersoonlijking van datgene waar elke man van droomt: de beste plaatsen bij alle internationale voetbalklassiekers, de mooiste vrouwen, de meest luxueuze auto’s, privé-jets en hotels. Amstel biedt Nederlandse mannen via ‘Word jij Amstellovitch?’ de kans om in de huid van miljardair Amstellovitch te kruipen en toont daarmee opnieuw aan mannen te begrijpen.
Doelgroep(en)
Mannelijke voetballiefhebbers 25+, media doelgroep M 20-49, voetballiefhebber.