Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MARS - Feel the Vibe
Opdrachtgever:
MARS Nederland
Bureau:
Satori
Datum eerste publicatie:
27/10/2008
url:
http://spotlight.nl.msn.com/marsstreetdance
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
twist/Kobalt en Microsoft
Art Direction / Design:
Microsoft, Satori
Copy / Redactie:
Microsoft
Interaction Design:
Microsoft
Technische realisatie:
Microsoft
Account:
Sophie Schrier (twist), Jeroen van Hove (twist)
Verantwoordelijk bij klant:
Gijs Vosmer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
MARS wilde onder jongeren 16-24 jaar meer bekendheid en betrokkenheid genereren. Met het  sponsoren van de WK streetdance verwacht MARS binnen de jonge doelgroep meer aansluiting te vinden. D.m.v. het uploaden van filmpjes konden de jongeren kans maken op een kaartje voor het WK streetdance of een workshop van een bekende choreograaf. Het advies van twist was om de doelgroep op te zoeken in een omgeving waar ze dagelijks te vinden zijn en waar de activatie goed gestimuleerd kan worden, want video’s opnemen en uploaden is geen laagdrempelige actie. Er is uitvoerig gebrainstormd en daaruit is het idee ontstaan voor het opzetten van een uniek videochannel op MSN.nl. Dit was nog niet eerder op het MSN netwerk uitgevoerd. Een primeur dus! Op het channel konden jongeren video’s van hun eigen performance uploaden, video’s bekijken, beoordelen en doorsturen en zelfs filmpjes met een buddy/vriend via Windows Live Messenger bekijken. Uiteindelijk zijn er 50 filmpjes geupload en zijn de filmpjes meer dan 500.000 keer bekeken!
Voor/over product of dienst
MARS is de allereerste candy bar ooit. Uit onderzoek blijkt dat MARS nog altijd de meest favoriete reep is. De combinatie van heerlijke chocolade, zachte caramel en noga geeft een unieke smaak die niet te beschrijven is. 

MARS gaat over ´Feel Good Energy´: MARS geeft je snel energie om er volop enthousiast tegenaan te gaan. Op het werk, op school, bij het sporten en natuurlijk als je los gaat op de dansvloer. MARS geeft je de energie om je echt goed te voelen.
Doelgroep(en)
In deze campagne richt MARS zich met name op de doelgroep 16-25 jaar, actieve jonge jongeren die er 100 procent voor gaan. Deze blijken weinig binding te hebben met MARS en zien MARS als ´maar chocola´. Met deze campagne wil MARS de relevantie en emotionele waarde van MARS verhogen.