Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Onderwijs van Morgen
Opdrachtgever:
Malmberg
Bureau:
Fitzroy
Datum eerste publicatie:
03/05/2008
url:
http://www.onderwijsvanmorgen.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Fitzroy
Art Direction / Design:
Fitzroy
Copy / Redactie:
Fitzroy
Interaction Design:
Fitzroy
Technische realisatie:
Fitzroy
Account:
Fitzroy
Verantwoordelijk bij klant:
Ronald Philipsen, Yvonne Kuypers, Renate Boers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Malmberg wil met een advertentiecampagne awareness creëren voor nieuwe digitale leermiddelen. Vanuit Malmbergs visie “Kind centraal” en de key insight dat er bij elke onderwijsvernieuwing nauwelijks naar docenten werd geluisterd, stelde Fitzroy een andere strategie voor: ontwikkel een platform waar je kunt luisteren en discussiëren met leraren over de laatste (digitale) onderwijsontwikkelingen. Zo creëer je niet alleen awareness maar ook engagement. Én het geeft belangrijke input voor productontwikkeling.
 
Binnen enkele weken werd daarom Onderwijsvanmorgen.nl opgezet. Door efficiënte inzet van bestaande middelen, uitzetten van relevante content  (onder andere bij Volkskrant Onderwijsbanen) en seeding worden, ondanks een beperkt budget, maandelijks 10.000 unieke bezoekers bereikt, 8.000 meer dan de doelstelling.
 
Naast Malmbergs eigen content, werden 35 innovatieve lesideeën ingediend, variërend van digitale bijlesdocenten tot levensbeschouwing op je iPod. Het door bezoekers als best beoordeelde lesidee, Duitse naamvallen leren op YouTube, kreeg landelijke media-aandacht.
 
Ook de bijzondere co-creatie Gelukskunde begon als ingediend lesidee. Gelukskunde won de regionale en is genomineerd voor de landelijke onderwijsprijs. Regionale en landelijke pers (oa NRC en HP/deTIjd) schreven erover en er waren items in het NOS en Jeugdjournaal. Scholen kunnen de module kopen, de helft van de opbrengst gaat naar het innovatiefonds van de school die het idee bedacht.
Voor/over product of dienst
Malmberg is een uitgever van educatieve leermiddelen. Op Malmbergs nieuwe site onderwijsvanmorgen.nl kunnen docenten meedenken over de toekomst van het onderwijs. Docenten kunnen er inspiratie vinden en  discussiëren over de zin én onzin van (digitale) onderwijsontwikkelingen. Ook kunnen docenten hun eigen idee voor het onderwijs van morgen indienen en delen met de andere bezoekers.
Doelgroep(en)
Docenten in het voortgezet onderwijs, een zeer diverse en vooral kritische doelgroep.