Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Accenture Referral
Opdrachtgever:
Accenture
Bureau:
Fitzroy
Datum eerste publicatie:
06/01/2008
url:
http://De campagne van 2008 is inmiddels afgesloten en staat niet meer online. Aanvullende screenshots zijn beschikbaar.
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Fitzroy
Art Direction / Design:
Fitzroy
Copy / Redactie:
Fitzroy
Interaction Design:
Fitzroy
Technische realisatie:
Fitzroy
Account:
Fitzroy
Verantwoordelijk bij klant:
Sjoerd Gehring


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het inzetten van bestaande medewerkers om nieuwe medewerkers te werven, kan -mits goed toegepast- een krachtig recruitmentinstrument zijn.  Zeker in een krappe arbeidsmarkt, waarin het werven van nieuwe medewerkers moeilijk en kostbaar is. Accenture beloonde haar medewerkers daarom al voor het aandragen van kandidaten. Dit werd echter inconsistent uitgevoerd en slecht gecommuniceerd. Daardoor bleef een groot potentieel onbenut.
 
Met de enorme opkomst van social networking sites zag Accenture de kans om zijn eigen medewerkers de grootste bron te laten worden van nieuw talent. Fitzroy ontwikkelde daarom een compleet referral concept. Centraal hierin staat een online platform voor medewerkers waarin alle tools te vinden zijn om het eigen netwerk in te zetten. Ook het eigen en gezamenlijke resultaat is er makkelijk te volgen. Met een interne campagne wordt het platform geladen en geactiveerd.
 
Referral is nu één van Accentures belangrijkste recruitment-activiteiten: een derde van alle nieuwe medewerkers komt binnen via referral. Hiermee wordt bespaard op de (voorheen) gigantische kosten van werving- & selectiebureaus. Bovendien zijn er secundaire positieve effecten op de arbeidstevredenheid en betrokkenheid van oude én nieuwe medewerkers. Het concept is door Accenture aangemerkt als best practice en wordt wereldwijd uitgerold.
Voor/over product of dienst
Referral is een intern programma dat het voor de medewerkers van een organisatie mogelijk en interessant maakt om potentiële werknemers aan te dragen. Door het inzetten van de juiste tools en het creëren van awareness onder medewerkers, kan referral een belangrijke, kwalitatief hoogwaardige en kostenefficiënte bijdrage leveren aan recruitment.
Doelgroep(en)
Alle medewerkers van Accenture Nederland. Zowel junior als senior, en van staf tot de verschillende vakdisciplines consulting, technology en solutions.