Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
iFly Magazine
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Born05
Datum eerste publicatie:
07/12/2010
url:
http://www.iflymagazine.com/?locale=nl_nl#/iconic/entrance/
Categorie:
Design
Content
Content

Credits

Concept:
Sjors van Hoof, Dennis van Vugt, Arjen Bonsing
Art Direction / Design:
Sjors van Hoof, Marijn Slot
Copy / Redactie:
Dennis van Vugt, Talita de Waal, Patty van der Aa
Interaction Design:
Timo Wilbrink, Marc Pitti
Technische realisatie:
Rian Verhagen, Frouke Morren
Account:
Rogier IJzermans, Erik Dijkhuizen
Verantwoordelijk bij klant:
Albert-Jan Prevoo (KLM), Marc Jansz (KLM), Fiona Vernooy-Vanderbroeck, Patrick Lasten, Marcha van Zee


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
iFly Magazine is het internationale digitale relatieplatform van KLM dat online wordt uitgegeven in Nederland, Groot-Brittannië, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het rijke, interactieve magazine wordt ingezet om in between flights in contact te blijven met de zakelijke en leisure reizigers van KLM. Er wordt unieke content gemaakt rondom internationale bestemmingen, succesvolle Nederlandse ondernemers en ondernemingen en de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetenschap, design, kunst, muziek en architectuur.  Deze content werkt samen met rijke fotografie, high-end videoproducties, op maat gemaakte soundtracks per spread en talloze interactieve elementen. In de content voering wordt een combinatie gemaakt tussen de commerciële jaarkalender van KLM en de actuele ‘wereldagenda’. Ieder participerend land verkrijgt het magazine met de door hen gewenste (lokale) content. In 2010 heeft iFly Magazine een grote verandering ondergaan. Een volledig vernieuwde interface heeft ervoor gezorgd dat het begrip ‘doorbladeren’ een nieuwe betekenis heeft gekregen. Er is meer ruimte gecreëerd voor fullscreen unieke (reis-) verhalen en content kan eenvoudiger worden ontsloten naar andere (social) kanalen en devices. De nieuwe interface is tevens gereed voor de doorvertaling naar de iPad en Tablets, welke in 2011 wordt doorgevoerd.
Voor/over product of dienst
iFly Magazine wordt sinds 2009 ontwikkeld door Born05 in samenwerking met (en in opdracht van) KLM. Doel van het magazine is het kwalitatief onderhouden van het contact tussen KLM en haar reizigers in between flights. Niet door de bestemmingen de boventoon te laten voeren, maar door de reizigers redenen te geven om op reis te gaan. Het magazine wordt acht keer per jaar uitgegeven en wordt enerzijds via e-mail naar meer dan 3 miljoen KLM-reizigers in vijf Europese landen verstuurd en anderzijsd via de sociale kanalen van KLM gepromoot. iFly Magazine is een loyaliteitsmedium dat voortdurend de connectie legt met andere KLM-kanalen zoals KLM.com, print magazines Holland Herald en Flying Dutchman en social initiatieven van KLM op Twitter en Facebook.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit alle KLM-klanten in de databases van de participerende landen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de verschillende klant statussen in de loyaliteitsprogramma’s van KLM (White Wing en Flying Blue). In de initiële en reminder e-mails wordt in aanhef en content gedifferentieerd op basis van klantstatus. Dat komt voornamelijk tot uitdrukking in aanbiedingen op basis van Flying Blue miles. White Wing-klanten worden gestimuleerd om Flying Blue member te worden. En Flying Blue members worden op basis van business rules geconfronteerd met ofwel het sparen van miles, ofwel het uitgeven ervan. Belangrijk


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
iFly Magazine is het internationale digitale relatieplatform van KLM dat online wordt uitgegeven in Nederland, Groot-Brittannië, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het rijke, interactieve magazine wordt ingezet om in between flights in contact te blijven met de zakelijke en leisure reizigers van KLM. Er wordt unieke content gemaakt rondom internationale bestemmingen, succesvolle Nederlandse ondernemers en ondernemingen en de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetenschap, design, kunst, muziek en architectuur.  Deze content werkt samen met rijke fotografie, high-end videoproducties, op maat gemaakte soundtracks per spread en talloze interactieve elementen. In de content voering wordt een combinatie gemaakt tussen de commerciële jaarkalender van KLM en de actuele ‘wereldagenda’. Ieder participerend land verkrijgt het magazine met de door hen gewenste (lokale) content. In 2010 heeft iFly Magazine een grote verandering ondergaan. Een volledig vernieuwde interface heeft ervoor gezorgd dat het begrip ‘doorbladeren’ een nieuwe betekenis heeft gekregen. Er is meer ruimte gecreëerd voor fullscreen unieke (reis-) verhalen en content kan eenvoudiger worden ontsloten naar andere (social) kanalen en devices. De nieuwe interface is tevens gereed voor de doorvertaling naar de iPad en Tablets, welke in 2011 wordt doorgevoerd.
Voor/over product of dienst
iFly Magazine wordt sinds 2009 ontwikkeld door Born05 in samenwerking met (en in opdracht van) KLM. Doel van het magazine is het kwalitatief onderhouden van het contact tussen KLM en haar reizigers in between flights. Niet door de bestemmingen de boventoon te laten voeren, maar door de reizigers redenen te geven om op reis te gaan. Het magazine wordt acht keer per jaar uitgegeven en wordt enerzijds via e-mail naar meer dan 3 miljoen KLM-reizigers in vijf Europese landen verstuurd en anderzijsd via de sociale kanalen van KLM gepromoot. iFly Magazine is een loyaliteitsmedium dat voortdurend de connectie legt met andere KLM-kanalen zoals KLM.com, print magazines Holland Herald en Flying Dutchman en social initiatieven van KLM op Twitter en Facebook.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit alle KLM-klanten in de databases van de participerende landen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de verschillende klant statussen in de loyaliteitsprogramma’s van KLM (White Wing en Flying Blue). In de initiële en reminder e-mails wordt in aanhef en content gedifferentieerd op basis van klantstatus. Dat komt voornamelijk tot uitdrukking in aanbiedingen op basis van Flying Blue miles. White Wing-klanten worden gestimuleerd om Flying Blue member te worden. En Flying Blue members worden op basis van business rules geconfronteerd met ofwel het sparen van miles, ofwel het uitgeven ervan. Belangrijk


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
iFly Magazine is het internationale digitale relatieplatform van KLM dat online wordt uitgegeven in Nederland, Groot-Brittannië, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het rijke, interactieve magazine wordt ingezet om in between flights in contact te blijven met de zakelijke en leisure reizigers van KLM. Er wordt unieke content gemaakt rondom internationale bestemmingen, succesvolle Nederlandse ondernemers en ondernemingen en de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetenschap, design, kunst, muziek en architectuur.  Deze content werkt samen met rijke fotografie, high-end videoproducties, op maat gemaakte soundtracks per spread en talloze interactieve elementen. In de content voering wordt een combinatie gemaakt tussen de commerciële jaarkalender van KLM en de actuele ‘wereldagenda’. Ieder participerend land verkrijgt het magazine met de door hen gewenste (lokale) content. In 2010 heeft iFly Magazine een grote verandering ondergaan. Een volledig vernieuwde interface heeft ervoor gezorgd dat het begrip ‘doorbladeren’ een nieuwe betekenis heeft gekregen. Er is meer ruimte gecreëerd voor fullscreen unieke (reis-) verhalen en content kan eenvoudiger worden ontsloten naar andere (social) kanalen en devices. De nieuwe interface is tevens gereed voor de doorvertaling naar de iPad en Tablets, welke in 2011 wordt doorgevoerd.
Voor/over product of dienst
iFly Magazine wordt sinds 2009 ontwikkeld door Born05 in samenwerking met (en in opdracht van) KLM. Doel van het magazine is het kwalitatief onderhouden van het contact tussen KLM en haar reizigers in between flights. Niet door de bestemmingen de boventoon te laten voeren, maar door de reizigers redenen te geven om op reis te gaan. Het magazine wordt acht keer per jaar uitgegeven en wordt enerzijds via e-mail naar meer dan 3 miljoen KLM-reizigers in vijf Europese landen verstuurd en anderzijsd via de sociale kanalen van KLM gepromoot. iFly Magazine is een loyaliteitsmedium dat voortdurend de connectie legt met andere KLM-kanalen zoals KLM.com, print magazines Holland Herald en Flying Dutchman en social initiatieven van KLM op Twitter en Facebook.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit alle KLM-klanten in de databases van de participerende landen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de verschillende klant statussen in de loyaliteitsprogramma’s van KLM (White Wing en Flying Blue). In de initiële en reminder e-mails wordt in aanhef en content gedifferentieerd op basis van klantstatus. Dat komt voornamelijk tot uitdrukking in aanbiedingen op basis van Flying Blue miles. White Wing-klanten worden gestimuleerd om Flying Blue member te worden. En Flying Blue members worden op basis van business rules geconfronteerd met ofwel het sparen van miles, ofwel het uitgeven ervan. Belangrijk