Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het Huis Anubis en het masker van Mofid
Opdrachtgever:
Nickelodeon
Bureau:
MediaMonks
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.nickelodeon.nl/anubis
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Eline Kwantes (Engagementmanager Nickelodeon), Wouter Schreuder (online producer MTV Networks), Tim Ruiters, Quinten Beek en Vincent van de Wetering (MediaMonks)
Art Direction / Design:
Vincent van de Wetering, Arthur Dam, Bas Strien, Kjegwan Leihitu, Vincent Stek, Mick Moolhuijsen, Isabella Koelman en Peter Oosterhoff (MediaMonks)
Copy / Redactie:
Marlieke Lindhout, Chantal Antonides en Kirsten Witke (Nickelodeon), Bas Helderman (MediaMonks)
Interaction Design:
Vincent van de Wetering, Bas Strien, Quinten Beek, Tim Ruiters en Bart van der Schoor (MediaMonks)
Technische realisatie:
Bart van der Schoor, Tim Ruiters, Quinten Beek, Arjen Warendorff, Edgar Post, Mient-Jan Stelling (MediaMonks)
Verantwoordelijk bij klant:
Judith Peters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Ontwikkeling van een game, aansluitend op de succesvolle tv serie, waarin kinderen het idee krijgen dat ze zelf in de ‘wereld’ van Anubis zijn. De game is bedoeld voor kids die geen genoeg kunnen krijgen van Anubis en hier dus online mee verder spelen.

Adverteerder Rabobank wil kids spelenderwijs leren sparen en betalen. Met als primair doel een brand experience creeëren en secundair doel het afsluiten van TopKid rekeningen.
Voor/over product of dienst
Het Huis Anubis is een crossmediaal format van Nickelodeon i.s.m Studio 100 waarin de tv serie centraal staat. Elke schooldag wordt Het Huis Anubis uitgezonden, gedurende 2 periode’s van elk 12 weken per jaar. Daarnaast is er een microsite via Nickelodeon, een online game, een weblog en zijn er regelmatig fandagen.

De aantrekkingskracht van de serie Het Huis Anubis lijkt geen grenzen te kennen. De televisieserie had in 2008 dagelijks meer dan 200.000 kijkers en won al vele prijzen, waaronder de Cinekid Kinderkast Publieksprijs. De bioscoopfilm Anubis en het Pad der 7 Zonden bereikte binnen 19 dagen na de bioscooprelease de status van Platina Film en vestigde hiermee een record. Tevens was het de best scorende Nederlandse film van 2008.
Doelgroep(en)
Kinderen 6-14 jaar, met richtleeftijd 11 jaar