Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ABN AMRO Pillow Blaster
Opdrachtgever:
ABN AMRO Bank
Bureau:
TBWA\NEBOKO i.s.m. Agency.com
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://service.abnamro.nl/pillowblaster_temp/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Sung van den Berg & Arjen de Jong
Art Direction / Design:
Sung van den Berg
Copy / Redactie:
Arjen de Jong
Interaction Design:
Agency.com
Technische realisatie:
Agency.com
Account:
Danny van de Wetering, Charon Boumann
Verantwoordelijk bij klant:
Wendy Wingelaar, Jan J. Heida


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
ABN AMRO is de studentenbank bij uitstek. Daarom biedt het ieder jaar een uniek premium voor Studenten die een Studentenpakket afsluiten. In 2008 was dat de Pillow Blaster, een kussen met een ingebouwde wekker, radio en MP3 aansluiting. Om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken wordt internet centraal gesteld in de strategie, met als thema ‘Wakkere studenten kiezen voor ABN AMRO’. Een commercial brengt het thema tot leven en is zowel online als offline te zien. Dit slaat aan: in studentensteden worden hilarische, lokale acties georganiseerd die hierop inhaken. Resultaat: de ambitieuze doelstellingen van af te sluiten Studentenpakketten worden ruim gehaald, mede door de primaire inzet van de internet in de totale middelenmix.
Voor/over product of dienst
De Business Unit Nederland van ABN AMRO verzorgt bankdiensten voor ruim drie miljoen particuliere klanten. Daarnaast bedient zij een groot aantal relaties in het midden- en kleinbedrijf én in het grootbedrijf in Nederland. ABN AMRO Nederland heeft circa 20.000 medewerkers in dienst en is verantwoordelijk voor het aanbod, de distributie en de marketing van ABN AMRO producten en diensten in Nederland. In 2007 barst een overnamestrijd los rondom ABN AMRO. Uiteindelijk leidt dit tot de opdeling het concern en, tijdens de kredietcrisis,  tot nationalisatie van ABN AMRO Nederland in oktober 2008.
 
Marktpositie
In 2008 is ABN AMRO na Postbank en Rabobank de derde bank voor particulieren in Nederland. Met het Studentenpakket heeft ABN AMRO onder studenten al jaren lang een stevige positie als dé studentenbank van Nederland .
Doelgroep(en)
Eerstejaars studenten die nog geen klant zijn bij ABN AMRO. Ze zijn net begonnen met hun studie aan een HBO instelling of aan een universiteit. Eind augustus/ begin september begint het collegejaar en dus ook hun studententijd. Ze zijn bezig met hun nieuwe studie, nieuwe vrienden en nieuwe verantwoordelijkheid van op kamers wonen. Bankzaken zijn geen prioriteit voor hen.