Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fortis Happy Crashing
Opdrachtgever:
Fortis
Bureau:
Qi
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.awardinzending.nl/cases2009/fortis
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Qi
Art Direction / Design:
Qi
Copy / Redactie:
Qi
Interaction Design:
Qi
Technische realisatie:
Qi
Account:
Qi
Verantwoordelijk bij klant:
Dennis Lith


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Fortis heeft een hele complete, kwalitatieve autoverzekering en wilde dat graag aan zijn doelgroep communiceren. Het aanbod van verzekeringen op internet is echter gigantisch en de propositie van de meest complete verzekering voor een scherpe prijs wordt bijna door iedereen geclaimd en is daarmee niet opvallend en onderscheidend. Daardoor hebben we samen met Fortis gekozen voor een andere tactiek. We hebben gekeken hoe we op een andere, opvallende manier konden bijdragen aan de branding van Fortis en het verhogen van het aantal aankopen van een autoverzekering.
Voor de campagne is uiteindelijk een video/viral ontwikkeld waarin videokunstenaar Eboman op een opvallende, relevante en inhoudelijke manier een link legt tussen de Fortis ASR autoverzekering en de doelgroep. In de video worden beelden van crashende, slippende en botsende auto’s op zo’n manier aan elkaar gemixt dat de melodie van “I’m walking on sunshine” duidelijk hoorbaar word. Zo worden op humoristische en spectaculaire wijze de problemen van schade aan de auto aan de autoverzekering van Fortis gelinkt.
 
De video domineerde in die periode het internet en wist zonder mediabestedingen veel bereik op te bouwen, wat zich doorvertaalde naar meer bezoekers op de Fortis ASR site in de campagneperiode.
Voor/over product of dienst
Fortis ASR autoschadeverzekering
Doelgroep(en)
Mensen met een auto.