Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Beautychannelxl.nl
Opdrachtgever:
ICI Paris XL
Bureau:
Readershouse Brand Media
Datum eerste publicatie:
17/04/2008
url:
http://www.beautychannelxl.nl
Categorie:
Content
Crossmedia

Credits

Concept:
Kees Beudeker, Dennis van Vugt
Art Direction / Design:
Rob van Hazendonk, Maurice Johan
Copy / Redactie:
Wendy Klaasse, Cora Woudstra, Tessie Loeff, Erika Slot
Interaction Design:
Michel Binkhorst, Wendy Thio
Technische realisatie:
Michel Binkhorst, Bator Engelsman en i.s.m. Two Kings
Account:
Kim Hedwig
Verantwoordelijk bij klant:
Lieke de Klein, Karin Gerritsen, Leo van Welij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Beauty Channel XL is de beauty-portal van ICI Paris XL, het is een interactieve vertaling van de merkbeleving van de grootste parfumerie van Nederland. Mannen en vrouwen in alle leeftijdscategorieën worden op alle mogelijke manieren voortdurend voorzien van informatie, en zij worden geïnspireerd en gemotiveerd over hoe zij zich beter én mooier kunnen voelen. Beauty Channel XL biedt interviews, (nieuws)berichten, quizzen, tips, adviezen, dossiers, prijsvragen en interactieve rubrieken en is elke dag actueel.
 
Beauty Channel XL is geïnitieerd als extra crossmediale service aan huidige ICI PARIS XL klanten, die meegaan met de toekomst. Door middel van dagelijks contact wordt een beautybewustzijn gecreëerd onder de huidige doelgroep en onder dat deel van de mensen dat met de huidige website en winkels niet bereikt wordt.
Voor/over product of dienst
ICI PARIS XL is een parfumerie, die in 1997 op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd en inmiddels zijn er in Nederland 114 winkels actief van deze keten. In 2008 werd ICI PARIS XL voor de vierde achtereenvolgende keer verkozen tot winkelketen van het jaar in de categorie drogist en parfumerie. In België is ICI PARIS XL ook marktleider op parfumeriegebied met 107 winkels. Het assortiment bestaat uit decoratieve cosmetica, huidverzorgingsproducten en parfum van internationale topmerken. De winkels kenmerken zich door een hoog serviceniveau en veel kennis van de medewerkers.
Doelgroep(en)
Primair 
De doelgroep van Beauty Channel XL bestaat primair uit de huidige bezoekers en Privilege Pas houders van ICI PARIS XL.
 
Secundair
Aanvullend richt Beauty Channel XL zich op zowel mannen als vrouwen als jongeren en ouderen die geïnteresseerd zijn in beauty en lifestyle


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Beauty Channel XL is de beauty-portal van ICI Paris XL, het is een interactieve vertaling van de merkbeleving van de grootste parfumerie van Nederland. Mannen en vrouwen in alle leeftijdscategorieën worden op alle mogelijke manieren voortdurend voorzien van informatie, en zij worden geïnspireerd en gemotiveerd over hoe zij zich beter én mooier kunnen voelen. Beauty Channel XL biedt interviews, (nieuws)berichten, quizzen, tips, adviezen, dossiers, prijsvragen en interactieve rubrieken en is elke dag actueel.
 
Beauty Channel XL is geïnitieerd als extra crossmediale service aan huidige ICI PARIS XL klanten, die meegaan met de toekomst. Door middel van dagelijks contact wordt een beautybewustzijn gecreëerd onder de huidige doelgroep en onder dat deel van de mensen dat met de huidige website en winkels niet bereikt wordt.
Voor/over product of dienst
ICI PARIS XL is een parfumerie, die in 1997 op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd en inmiddels zijn er in Nederland 114 winkels actief van deze keten. In 2008 werd ICI PARIS XL voor de vierde achtereenvolgende keer verkozen tot winkelketen van het jaar in de categorie drogist en parfumerie. In België is ICI PARIS XL ook marktleider op parfumeriegebied met 107 winkels. Het assortiment bestaat uit decoratieve cosmetica, huidverzorgingsproducten en parfum van internationale topmerken. De winkels kenmerken zich door een hoog serviceniveau en veel kennis van de medewerkers.
Doelgroep(en)
Primair 
De doelgroep van Beauty Channel XL bestaat primair uit de huidige bezoekers en Privilege Pas houders van ICI PARIS XL.
 
Secundair
Aanvullend richt Beauty Channel XL zich op zowel mannen als vrouwen als jongeren en ouderen die geïnteresseerd zijn in beauty en lifestyle