Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
3FM Serious Request
Opdrachtgever:
3FM
Bureau:
UPC Broadband
Datum eerste publicatie:
19/12/2008
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Ben Houdijk, Albert-Jan Tebbe, Walter de Rijk, Erna Beukers, Anat Berger
Art Direction / Design:
Neil Wardrop
Copy / Redactie:
Ben Houdijk, Kris Sloot, Anat Berger
Interaction Design:
Walter de Rijk
Technische realisatie:
Walter de Rijk, BJ Bennet, Ronald Auwens, Robbert-Jan van Vlimmeren, Jurgen Wolke
Account:
Albert-Jan Tebbe
Verantwoordelijk bij klant:
Ben Houdijk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
UPC Nederland heeft de 3FM Serious Request-actie die op 19 december van start ging ondersteunt door middel van een interactieve TV-applicatie. Klanten van UPC Digitale Televisie konden voor de tweede maal in successie in Nederland direct via hun afstandsbediening doneren en daarmee verzoeknummers aanvragen. UPC maakte tevens televisiekanalen vrij, waardoor de actie 24 uur per dag via TV was te volgen.
Voor/over product of dienst
UPC Nederland heeft de 3FM Serious Request-actie, waarbij geld wordt ingezameld voor het rode kruis, ondersteunt door middel van een interactieve TV-applicatie. Via deze innovatieve weg verwachtten 3FM en UPC het aantal donaties van UPC klanten te vergroten.
Doelgroep(en)
UPC Digitale kijker