Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De case: Bandolera
Opdrachtgever:
Bandolera B.V.
Bureau:
GuiltyPeople
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.bandolera.com
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Marc Luijkx
Art Direction / Design:
Marc Luijkx, Henry Klerks
Interaction Design:
Marc Luijkx
Technische realisatie:
Sjack Harks, Michel Nugteren
Account:
Henry Klerks
Verantwoordelijk bij klant:
Carolien van der Heijden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Op de eerste rij zitten bij een trendy modeshow… wie wil dat nu niet? Dankzij de innovatieve weboplossingen van GuiltyPeople wanen de liefhebbers van het toonaangevende dameskledingmerk Bandolera zich in ieder geval virtueel aan de catwalk. De website www.bandolera.com biedt modebewuste bezoekers namelijk de kans met een eenvoudige muisklik door vijf thema’s te roteren. Daarmee kunnen ze meer dan voldoende inspiratie opdoen om zelf te combineren. Desgewenst zoomt men in op het product, om decoratieve bewerkingen en modieuze details van dichterbij te waarderen. Ook is op de website informatie te vinden over de Bandolera accessoires en de eigen parfumlijn. Een afdeling stores laat bovendien direct zien, waar in de buurt een vestiging te vinden is. Zodat wat online genoten is, nog dezelfde dag in de kast kan hangen.Bandolera is een ‘leading fashion company’, actief in ruim 25 landen. Wereldwijd beschikt het concern over meer dan 2500 verkooppunten. Dit vraagt op de website voor een duidelijke deling tussen de ‘fashion’/consumenten laag, en ‘company’/zakelijke informatie. Op hun eigen deel vinden ondernemers dan ook informatie over de voordelen van een franchise van het Bandolera-merk en kunnen zij zich verdiepen in de corporate identity. Daarmee helpt de website niet alleen aan meer bekendheid, maar biedt het ook kansen op duurzame ontwikkeling van de gehele onderneming.
Voor/over product of dienst
De website http://www.bandolera.com biedt modebewuste bezoekers de kans met een eenvoudige muisklik door vijf thema’s te roteren. Daarmee kunnen ze meer dan voldoende inspiratie opdoen om zelf te combineren. Desgewenst zoomt men in op het product, om decoratieve bewerkingen en modieuze details van dichterbij te waarderen.
Doelgroep(en)
Vrouwen in Europa, leeftijd 30+