Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
VisionClinics Meekijken.nl
Opdrachtgever:
VisionClinics
Bureau:
XXS
Datum eerste publicatie:
10/04/2008
url:
http://www.meekijken.nl
Categorie:
Crossmedia
Online Campagne
Website
Content

Credits

Concept:
Sheldon Bont / Raoul Boot / Merijn Kalden
Art Direction / Design:
Sheldon Bont / Raoul Boot / Joost van Brug
Copy / Redactie:
Dymphna Michels
Interaction Design:
Domenico Lomonaco
Technische realisatie:
Just
Account:
Ramon Kragtwijk / Marc Maas
Verantwoordelijk bij klant:
Su Yin Timp / Michiel Luger


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
VisionClinics is marktleider in ooglaserchirurgie in Nederland maar zou meer behandelingen kunnen uitvoeren als er niet zoveel angst zou zijn voor wat er achter de operatiedeuren gebeurt. Voor veel mensen blijft het vaak bij oriënteren, zonder ooit echt de stap te zetten.
XXS heeft voor VisionClinics een communicatiestrategie geformuleerd waarin we een online video documentaire hebben gemaakt over alle stappen in het proces van behandeling. In deze documentaire volgen we drie mensen met hun eigen overwegingen, angsten, reacties op situaties en natuurlijk hun behandeling en nabehandeling. Deze mensen zijn middels een bannercampagne en emailing gevonden. Na honderden aanmeldingen zijn 60 mensen uitgenodigd bij VisionClinics voor een casting. Dit zorgde al voor de nodige conversie.
Door de documentaire online te zetten (en niet op TV), werd het iedere bezoeker mogelijk een gepersonaliseerde versie van het verhaal te bekijken. Zo kan je 1 of 2 personen uitzetten en kiezen welk deel van het verhaal voor jou het belangrijkste is. Op www.meekijken.nl kan de kijker de documentaire helemaal naar zijn eigen hand zetten.  
Met dit  belevingsplatform is de focus in communicatie van VisionClinics op online komen te liggen en heeft de crossmediale campagne gezorgd voor hoge bezoekersaantallen en een enorme stijging in behandelingen.
Voor/over product of dienst
VisionClinics is de grootste ooglaserkliniek in Nederland, heeft met bijna 35.000 behandelingen de meeste ervaring en werkt met de meest hoogwaardige behandeltechnologie. VisionClinics is als beste ooglaserkliniek beoordeeld door de Consumentenbond, heeft het kwaliteitskeurmerk van de ZKN en is ISO 9001 gecertificeerd.
Doelgroep(en)
Vrijwel alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen om goed in de verte te kunnen zien.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
VisionClinics is marktleider in ooglaserchirurgie in Nederland maar zou meer behandelingen kunnen uitvoeren als er niet zoveel angst zou zijn voor wat er achter de operatiedeuren gebeurt. Voor veel mensen blijft het vaak bij oriënteren, zonder ooit echt de stap te zetten.
XXS heeft voor VisionClinics een communicatiestrategie geformuleerd waarin we een online video documentaire hebben gemaakt over alle stappen in het proces van behandeling. In deze documentaire volgen we drie mensen met hun eigen overwegingen, angsten, reacties op situaties en natuurlijk hun behandeling en nabehandeling. Deze mensen zijn middels een bannercampagne en emailing gevonden. Na honderden aanmeldingen zijn 60 mensen uitgenodigd bij VisionClinics voor een casting. Dit zorgde al voor de nodige conversie.
Door de documentaire online te zetten (en niet op TV), werd het iedere bezoeker mogelijk een gepersonaliseerde versie van het verhaal te bekijken. Zo kan je 1 of 2 personen uitzetten en kiezen welk deel van het verhaal voor jou het belangrijkste is. Op www.meekijken.nl kan de kijker de documentaire helemaal naar zijn eigen hand zetten.  
Met dit  belevingsplatform is de focus in communicatie van VisionClinics op online komen te liggen en heeft de crossmediale campagne gezorgd voor hoge bezoekersaantallen en een enorme stijging in behandelingen.
Voor/over product of dienst
VisionClinics is de grootste ooglaserkliniek in Nederland, heeft met bijna 35.000 behandelingen de meeste ervaring en werkt met de meest hoogwaardige behandeltechnologie. VisionClinics is als beste ooglaserkliniek beoordeeld door de Consumentenbond, heeft het kwaliteitskeurmerk van de ZKN en is ISO 9001 gecertificeerd.
Doelgroep(en)
Vrijwel alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen om goed in de verte te kunnen zien.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
VisionClinics is marktleider in ooglaserchirurgie in Nederland maar zou meer behandelingen kunnen uitvoeren als er niet zoveel angst zou zijn voor wat er achter de operatiedeuren gebeurt. Voor veel mensen blijft het vaak bij oriënteren, zonder ooit echt de stap te zetten.
XXS heeft voor VisionClinics een communicatiestrategie geformuleerd waarin we een online video documentaire hebben gemaakt over alle stappen in het proces van behandeling. In deze documentaire volgen we drie mensen met hun eigen overwegingen, angsten, reacties op situaties en natuurlijk hun behandeling en nabehandeling. Deze mensen zijn middels een bannercampagne en emailing gevonden. Na honderden aanmeldingen zijn 60 mensen uitgenodigd bij VisionClinics voor een casting. Dit zorgde al voor de nodige conversie.
Door de documentaire online te zetten (en niet op TV), werd het iedere bezoeker mogelijk een gepersonaliseerde versie van het verhaal te bekijken. Zo kan je 1 of 2 personen uitzetten en kiezen welk deel van het verhaal voor jou het belangrijkste is. Op www.meekijken.nl kan de kijker de documentaire helemaal naar zijn eigen hand zetten.  
Met dit  belevingsplatform is de focus in communicatie van VisionClinics op online komen te liggen en heeft de crossmediale campagne gezorgd voor hoge bezoekersaantallen en een enorme stijging in behandelingen.
Voor/over product of dienst
VisionClinics is de grootste ooglaserkliniek in Nederland, heeft met bijna 35.000 behandelingen de meeste ervaring en werkt met de meest hoogwaardige behandeltechnologie. VisionClinics is als beste ooglaserkliniek beoordeeld door de Consumentenbond, heeft het kwaliteitskeurmerk van de ZKN en is ISO 9001 gecertificeerd.
Doelgroep(en)
Vrijwel alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen om goed in de verte te kunnen zien.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
VisionClinics is marktleider in ooglaserchirurgie in Nederland maar zou meer behandelingen kunnen uitvoeren als er niet zoveel angst zou zijn voor wat er achter de operatiedeuren gebeurt. Voor veel mensen blijft het vaak bij oriënteren, zonder ooit echt de stap te zetten.
XXS heeft voor VisionClinics een communicatiestrategie geformuleerd waarin we een online video documentaire hebben gemaakt over alle stappen in het proces van behandeling. In deze documentaire volgen we drie mensen met hun eigen overwegingen, angsten, reacties op situaties en natuurlijk hun behandeling en nabehandeling. Deze mensen zijn middels een bannercampagne en emailing gevonden. Na honderden aanmeldingen zijn 60 mensen uitgenodigd bij VisionClinics voor een casting. Dit zorgde al voor de nodige conversie.
Door de documentaire online te zetten (en niet op TV), werd het iedere bezoeker mogelijk een gepersonaliseerde versie van het verhaal te bekijken. Zo kan je 1 of 2 personen uitzetten en kiezen welk deel van het verhaal voor jou het belangrijkste is. Op www.meekijken.nl kan de kijker de documentaire helemaal naar zijn eigen hand zetten.  
Met dit  belevingsplatform is de focus in communicatie van VisionClinics op online komen te liggen en heeft de crossmediale campagne gezorgd voor hoge bezoekersaantallen en een enorme stijging in behandelingen.
Voor/over product of dienst
VisionClinics is de grootste ooglaserkliniek in Nederland, heeft met bijna 35.000 behandelingen de meeste ervaring en werkt met de meest hoogwaardige behandeltechnologie. VisionClinics is als beste ooglaserkliniek beoordeeld door de Consumentenbond, heeft het kwaliteitskeurmerk van de ZKN en is ISO 9001 gecertificeerd.
Doelgroep(en)
Vrijwel alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen om goed in de verte te kunnen zien.