Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hallo Amsterdam
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
LBi OER
Datum eerste publicatie:
12/05/2008
url:
http://www.vodafone.nl/amsterdam
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Wouter Vanhaeren, Sander Hey, Joris Verhaak, Merlijn van Vliet
Art Direction / Design:
Wouter Vanhaeren, Sander van Stijn, Sharif Lukman
Copy / Redactie:
Sander Hey, Marius Lichtendahl, Bernd Weeke
Interaction Design:
Sytse Goverts
Account:
Sandra Smits, Menno Jan Janssen
Verantwoordelijk bij klant:
Suzanne Bouwes, Bart de Beucker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Vodafone verhuist in oktober 2008 van Maastricht naar Amsterdam en moet in 5 maanden tijd 200 hoogwaardige arbeidsplaatsen invullen. De markt is krap en de resultaten van traditionele arbeidscommunicatie stellen teleur. Tijd dus om het roer om te gooien.

In de “Hallo Amsterdam” campagne zet Vodafone zich met een Mokumse bravoure  als aansprekende Amsterdamse werkgever op de kaart. Centraal hierin staat het gesprek dat Vodafone wil voeren met de stad, de bewoners en de toptalenten.

Om op te vallen tussen het arbeidscommunicatie geweld wordt er gekozen voor een nieuwe weg. Het combineren van persoonlijke en locatiegebonden kracht van online communicatie, met het bereik en de visuele impact van “traditionele” offline communicatie.

De “Hallo Amsterdam” campagne bestaat uit twee fasen. De eerste is een kennismaking met de stad en onderscheid zich van alle andere campagnes door de stad rood te kleuren met o.a. meer dan 100 unieke en locatiegebonden abri’s (“Hallo Vondelpark”, “Hallo Artis”, etc.).
De tweede fase speelt zich af binnen horecagelegenheden waar het gesprek meer concreet wordt voortgezet middels bierviltjes, toiletreclame, freecards etc.
Een online laag met SEA, banners & een heldere simpele wervingsite ving alle geïnteresseerden op.

Resultaat: 4165 CV’s & 200 nieuwe collega’s in 5  maanden.
Voor/over product of dienst
Vodafone is een internationale aanbieder van mobiele diensten. Voorheen geheel gevestigd in Maastricht, maar met de recente verhuizing hebben zij een deel van hun activiteiten in de hoofdstad ondergebracht.
Voor Vodafone is het heel belangrijk om mensen te vinden die passen bij de waardes en werkwijzen van het bedrijf. Vodafone is een challenger, een merk dat mens en techniek uitdaagt om buiten de gebaande paden te denken en te werken.
Doelgroep(en)
Hoogopgeleide ambitieuze en ondernemende professionals (m/v, 25-35 jaar). Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat het wel mensen moeten zijn die zich aangesproken en uitgedaagd voelen door het merk Vodafone en haar boodschap.