Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Demak'Up - Virtuele vriendin
Opdrachtgever:
Georgia Pacific
Bureau:
Zed digital
Datum eerste publicatie:
10/07/2008
url:
http://85.92.145.130/~demakup/
Categorie:
Website
Online Campagne

Credits

Concept:
Marcel Hellemons, Bart den Hertog
Art Direction / Design:
Marcel Hellemons
Copy / Redactie:
Marcel Hellemons, Wouter Jacobs (Georgia Pacific)
Interaction Design:
Marcel Hellemons
Account:
Jord Sloeserwij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
N.a.v. een volledige rebranding en een aantal geplande productintroducties ontwikkelde Zed digital een nieuwe corporate website voor Demak'Up.
Consumenteninzicht 1:
Vrouwen zijn online buitengewoon actief met ‘gaming’: 86% van de vrouwen speelt regelmatig online een spel/lost een puzzel op.

Consumenteninzicht 2:
Vrouwen delen veelal ervaringen met hun vriendinnen.

Beide inzichten waren voor ons het uitgangspunt om niet een 'platte' productsite te maken, maar de consument direct aan te spreken, face-to-face, van vriendin tot vriendin.

Het resultaat is een virtuele vriendin: Saskia.  Of je nu simpelweg even de producten bekijkt, of een Demak'Up game speelt - elke keer betrap je Saskia op een moment van de dag dat ze Demak'Up nodig heeft. Altijd spreekt ze je direct aan.
 
Zo vertelt ze bijvoorbeeld dat ze na een lange dag werken zich graag even opfrist met Demak'Up verfrissingsdoekjes, of dat ze na een avondje stappen eigenlijk helemaal geen zin heeft om haar oogmake-up te verwijderen. Maar als ze er morgenochtend voor de jongen in bed ook nog leuk uit wil zien, zal ze toch echt wel moeten.

In de tussenlevels van de game moedigt ze je ook zeker aan om vooral door te spelen.
Voor/over product of dienst
Demak’Up is marktleider in “wattenschijfjes” en sterk in verwante segmenten.
Doelgroep(en)
Vrouwen 18-54


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
N.a.v. een volledige rebranding en een aantal geplande productintroducties ontwikkelde Zed digital een nieuwe corporate website voor Demak'Up.
Consumenteninzicht 1:
Vrouwen zijn online buitengewoon actief met ‘gaming’: 86% van de vrouwen speelt regelmatig online een spel/lost een puzzel op.

Consumenteninzicht 2:
Vrouwen delen veelal ervaringen met hun vriendinnen.

Beide inzichten waren voor ons het uitgangspunt om niet een 'platte' productsite te maken, maar de consument direct aan te spreken, face-to-face, van vriendin tot vriendin.

Het resultaat is een virtuele vriendin: Saskia.  Of je nu simpelweg even de producten bekijkt, of een Demak'Up game speelt - elke keer betrap je Saskia op een moment van de dag dat ze Demak'Up nodig heeft. Altijd spreekt ze je direct aan.
 
Zo vertelt ze bijvoorbeeld dat ze na een lange dag werken zich graag even opfrist met Demak'Up verfrissingsdoekjes, of dat ze na een avondje stappen eigenlijk helemaal geen zin heeft om haar oogmake-up te verwijderen. Maar als ze er morgenochtend voor de jongen in bed ook nog leuk uit wil zien, zal ze toch echt wel moeten.

In de tussenlevels van de game moedigt ze je ook zeker aan om vooral door te spelen.
Voor/over product of dienst
Demak’Up is marktleider in “wattenschijfjes” en sterk in verwante segmenten.
Doelgroep(en)
Vrouwen 18-54