Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ridiculousdesignrules.com
Opdrachtgever:
Premsela. Dutch platform for design and fashion.
Bureau:
Lemon scented tea
Datum eerste publicatie:
08/09/2008
url:
http://www.ridiculousdesignrules.com
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rogier Heijning, Bas de Boer
Art Direction / Design:
Rogier Heijning, Bas de Boer
Copy / Redactie:
Will Georgi, Annemiek van Grondel
Interaction Design:
Bas de Boer
Technische realisatie:
Fresh Bits
Account:
Ekelien Siderius
Verantwoordelijk bij klant:
Vanessa van Houtum


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
4 Weeks of FreeDesigndom is de overkoepelende naam van een internationaal design- en fashionfestival dat verschillende evenementen verenigt. Het festival biedt veel aandacht aan innovatie en experimenten waarbij gebroken wordt met bestaande designconventies. Anything goes. Het festival noemt zich dan ook een internationale ‘free haven for design’.
 
Het festival wil een begrip worden binnen de internationale design community. Omdat deze doelgroep zich niet makkelijk laat beïnvloeden door adverteerders, besloten we 4 Weeks of FreeDesigndom op een alternatieve manier te introduceren.
 
We lanceerden RidiculousResignRules.com, een prikkelende site over de zin en onzin van designregels. Designers konden hun mening geven over designgerelateerde regels, motto’s en meningen. Al snel groeide RidiculousDesignRules.com uit tot een levendige verzamelplaats voor designers en modeontwerpers - de doelgroep van 4 Weeks of FreeDesigndom. Alle reacties en comments voedde de site, en droegen bij aan de populariteit.
 
Alle bezoekers maakte kennis met 4 Weeks of FreeDesigndom, en door te bewijzen hoe verstikkend en idioot design regels vaak zijn, benadrukten we de relevantie van het festival.
Voor/over product of dienst
4 Weeks of FreeDesigndom is de overkoepelende naam van een internationaal design- en fashion festival dat verschillende evenementen verenigt.
Doelgroep(en)
Internationale (graphic and fashion) designers en mensen met een interesse voor design en fashion.