Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Amnesty International - Vlammen Voor De Vrijheid
Opdrachtgever:
Amnesty International
Bureau:
Isobar/Carat .i.s.m. BLID
Datum eerste publicatie:
10/12/2008
url:
http://www.vlammenvoordevrijheid.nl
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet
Online Campagne

Credits

Concept:
Maarten Bakker, Marthijn Klopper, Pierre van Veldhoven
Art Direction / Design:
Laurens Vreekamp, Pierre van Veldhoven
Copy / Redactie:
Maarten Bakker, Marthijn Klopper
Interaction Design:
Laurens Vreekamp
Technische realisatie:
Marnix van Wijk
Verantwoordelijk bij klant:
Anneke Bosman, Roland van der Harst, Mara Linnekamp, Irma van Zanten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Op 10 december 2008 was het de 60ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM). Ter gelegenheid hiervan ontwikkelde Isobar voor Amnesty International een bewustwordingscampagne die duidelijk moest maken dat vrijheid nog steeds niet vanzelfsprekend is: Vlammen Voor De Vrijheid. Een grote verzameling BN'ers werkte hier belangeloos aan mee.
 
Het belangrijkste doel was om zoveel mogelijk mensen te laten sympathiseren met het werk van Amnesty International. Vanwege het hoge abstractieniveau van het onderwerp ‘mensenrechten’ werden er drie gebieden aangewezen die als speerpunt van de campagne zouden gelden: Myanmar, Zimbabwe en Iran.
 
Alle media-inzet (print, outdoor, tv en online) en communicatie leidde naar de actiewebsite www.vlammenvoordevrijheid.nl, waar bezoekers hun vlam konden ontsteken en dit ook op allerlei manieren konden uitdragen. Via gadgets en profielpimps in Hyves, doorplaatsbare video’s op Youtube, wallpapers voor mobiel en PC, achtergrond en images (‘theme pack’) voor Messenger en banners voor op de eigen site indien iemand daar beschikking over had.
 
Door alles samen te laten komen op internet heeft Isobar op een slimme manier kunnen zorgen voor een enorme versterking van het campagne-effect. De gehanteerde strategie maakte internet tot veel meer dan een medium, het werd met recht een middel voor het Vlammen Voor De Vrijheid!
Voor/over product of dienst
Amnesty International strijdt al jarenlang voor de mensenrechten. Ondanks het feit dat de UVRM op 10 december 2008 al zestig jaar bestond, worden er nog steeds dagelijk mensen gemarteld en onnodig opgesloten.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die vrijheid belangrijk vinden, met nadruk op de 'klassieke' doelgroep '35-49 jaar, AB1'.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Op 10 december 2008 was het de 60ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM). Ter gelegenheid hiervan ontwikkelde Isobar voor Amnesty International een bewustwordingscampagne die duidelijk moest maken dat vrijheid nog steeds niet vanzelfsprekend is: Vlammen Voor De Vrijheid. Een grote verzameling BN'ers werkte hier belangeloos aan mee.
 
Het belangrijkste doel was om zoveel mogelijk mensen te laten sympathiseren met het werk van Amnesty International. Vanwege het hoge abstractieniveau van het onderwerp ‘mensenrechten’ werden er drie gebieden aangewezen die als speerpunt van de campagne zouden gelden: Myanmar, Zimbabwe en Iran.
 
Alle media-inzet (print, outdoor, tv en online) en communicatie leidde naar de actiewebsite www.vlammenvoordevrijheid.nl, waar bezoekers hun vlam konden ontsteken en dit ook op allerlei manieren konden uitdragen. Via gadgets en profielpimps in Hyves, doorplaatsbare video’s op Youtube, wallpapers voor mobiel en PC, achtergrond en images (‘theme pack’) voor Messenger en banners voor op de eigen site indien iemand daar beschikking over had.
 
Door alles samen te laten komen op internet heeft Isobar op een slimme manier kunnen zorgen voor een enorme versterking van het campagne-effect. De gehanteerde strategie maakte internet tot veel meer dan een medium, het werd met recht een middel voor het Vlammen Voor De Vrijheid!
Voor/over product of dienst
Amnesty International strijdt al jarenlang voor de mensenrechten. Ondanks het feit dat de UVRM op 10 december 2008 al zestig jaar bestond, worden er nog steeds dagelijk mensen gemarteld en onnodig opgesloten.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die vrijheid belangrijk vinden, met nadruk op de 'klassieke' doelgroep '35-49 jaar, AB1'.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Op 10 december 2008 was het de 60ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM). Ter gelegenheid hiervan ontwikkelde Isobar voor Amnesty International een bewustwordingscampagne die duidelijk moest maken dat vrijheid nog steeds niet vanzelfsprekend is: Vlammen Voor De Vrijheid. Een grote verzameling BN'ers werkte hier belangeloos aan mee.
 
Het belangrijkste doel was om zoveel mogelijk mensen te laten sympathiseren met het werk van Amnesty International. Vanwege het hoge abstractieniveau van het onderwerp ‘mensenrechten’ werden er drie gebieden aangewezen die als speerpunt van de campagne zouden gelden: Myanmar, Zimbabwe en Iran.
 
Alle media-inzet (print, outdoor, tv en online) en communicatie leidde naar de actiewebsite www.vlammenvoordevrijheid.nl, waar bezoekers hun vlam konden ontsteken en dit ook op allerlei manieren konden uitdragen. Via gadgets en profielpimps in Hyves, doorplaatsbare video’s op Youtube, wallpapers voor mobiel en PC, achtergrond en images (‘theme pack’) voor Messenger en banners voor op de eigen site indien iemand daar beschikking over had.
 
Door alles samen te laten komen op internet heeft Isobar op een slimme manier kunnen zorgen voor een enorme versterking van het campagne-effect. De gehanteerde strategie maakte internet tot veel meer dan een medium, het werd met recht een middel voor het Vlammen Voor De Vrijheid!
Voor/over product of dienst
Amnesty International strijdt al jarenlang voor de mensenrechten. Ondanks het feit dat de UVRM op 10 december 2008 al zestig jaar bestond, worden er nog steeds dagelijk mensen gemarteld en onnodig opgesloten.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die vrijheid belangrijk vinden, met nadruk op de 'klassieke' doelgroep '35-49 jaar, AB1'.