Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Monsterweekends
Opdrachtgever:
Monsterboard.nl
Bureau:
Kumpany
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.monsterweekends.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Kumpany
Art Direction / Design:
Kumpany
Copy / Redactie:
Bart Westerveld (Monsterboard)
Interaction Design:
Nicole van den Adel
Technische realisatie:
Nicole van den Adel
Account:
Bart Westerveld (Monsterboard)
Verantwoordelijk bij klant:
Bart Westerveld (Monsterboard)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Wat doet Monsterboard.nl?
 
Monsterboard.nl is marktleider op het gebied van online recruitment. Als internationale carrière en recruitmentsite bieden wij een carrièremanagement portal die mensen kan helpen hun leven te verbeteren. Werkgevers en werkzoekenden vinden elkaar bij uitstek op Monsterboard.nl.
 
          Wat is onze missie?
 
De wereldwijde missie van onze organisatie is ‘mensen te inspireren om hun leven te verbeteren’. Dit houdt in dat wij ons ten doel stellen om iedereen te inspireren de baan te zoeken die beste bij hem past, waardoor zijn leven beter en plezieriger wordt. Immers: als je werk goed is, is je leven goed.
 
          Wat houdt het project in?
 
Voor een maand lang kunnen werkzoekenden kans maken op een reis naar New York. Deze actie heet Monsterweekends. Bezoekers van de Monsterboard.nl website, kunnen hun vrienden via een viral opgeven voor een lang weekend weg met alles erop en eraan. Het enige wat men hiervoor hoeft te doen is het achterlaten van een naam, emailadres, beroep en provincie op de website:
http://www.monsterweekends.nl
 
Waarom Monsterweekends?
 
We werkten om te leven en zo hoort het ook. Doen waar we zin in hebben. Vrij om te gaan en te staan waar we willen. En dat is precies waar Monsterboard.nl voor staat. Want naast het vinden van de mooiste banen in alle sectoren kun je vanaf nu ook bij Monsterboard.nl terecht voor het ultieme weekend met vrienden. Want wie hard werkt heeft ontspanning nodig.
Voor/over product of dienst
Hoe is de campagne opgezet?
De Monsterweekends campagne ging van start in december 2008 en liep tot januari 2009. Gedurende deze maand werd de campagne onder de aandacht gebracht van de werkzoekenden door middel van het inzetten van online media en een guerrilla activiteit. Geregistreerde werkzoekenden werden per mail over de actie geïnformeerd. Natuurlijk werden de medewerkers van Monsterboard.nl ook op de hoogte gehouden van de actie en het verloop ervan, via het intranet.
 
Guerrilla actie
Monsterboard.nl heeft in samenwerking met een bureau een guerrilla activiteit uitgevoerd in Rotterdam en Amsterdam. Met een limousine, een zingende acteur en meisjes die flyerde ontstond er zelfs een ware opstopping in de PC Hoofdstraat in Amsterdam. Maar liefst 40% van de uitgedeelde flyers leidde tot een bezoek aan de website. De limousine en New York waren in alle facetten terug te vinden en herkenbaar voor de actie.
 
Het resultaat
Na vele aanmeldingen en bezoeken aan de website is het weekend naar New York, inclusief vervoer met de limousine en 1000 dollar zakgeld, gewonnen door een vijftal meiden uit Den Bosch die nog in januari The Big Apple hebben bezocht.
Doelgroep(en)
De doelgroep is werkzoekenden tussen de 18-49 jaar met MBO+ werkervaring.